Paniikki
Eilen vierailtiin ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana Svo:lla.
Ensimmäinen paniikkikäynti liikkumattomuuden takia ja minä menin jo melkein selaamaan arkkukuvastoja. Kätilön mielestä paniikki on ihan turha, sillä viikkoja on mittarissa vielä hieman alle 30. Mutta miten viikkojen määrä vaikuttaa, jos vauva on kuollut? Mielestäni ei mitenkään.
Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin ja oikein hyvät käyrätkin tuli. Mutta jestas sentään miten voi niin aktiivisen vauvan liikkumattomuus säikäyttää. Lääkärin ultraamista jouduin odottamaan yli kolme tuntia, mutta mitäpä sitä ei mielenrauhan vuoksi tekisi. Vaapukka oli kerännyt 10 päivän aikana reilu 300g lisää painoa. Mitään huolestuttavaa lääkäri ei löytänyt, mutta vauva on nyt päättänyt alkaa potkimaan istukkaa ja tämän takia liikkeitä ei tunnu.
Tälläkertaa selvittiin säikähdyksellä. Toivottavasti näitä paniikkikäyntejä ei enää tule. Enää pari päivää päälle 9 viikkoa ja vauvan pitäisi viimeistään olla sylissäni, elävänä. Onneksi ei enää sen kauempaa. Kestääkö ihmisten päät tosiaan tätä pähkinäraskautta?
Elina
Tam 30, 2016 @ 16:19:25
Voi, mä niin tiedän tuon paniikkitunteen. Täällä kans pähkinäraskaus yli puolen välin, mutta pelko on niin suurta koko ajan. 😥 vaikka pieni potkiikin kovasti niin se hetki tai päivä kun liikkeitä on tuntunut vähän tai niitä ei ole ehtinyt niin rekisteröidä niin paniikki iskee. Minulle ei enää edes tarjottu mitään ylimääräisiä ultrakäyntejä ja käynnistyksellekin lääkäri vaan nauroi. 😥 tsemppiä ja kaikkea hyvää. ❤️
enkelipoika
Tam 30, 2016 @ 16:30:12
Tsemppiä myös sinne! Outoa, että sinua on kohdeltu noin! Synnytysvastaanotolle kuitenkin aina voi mennä.
enkelityttö Saana
Tam 30, 2016 @ 20:57:31
Osa kätilöistä ja valitettavasti jotkut lääkäritkin suhtautuvat väheksyvästi ns. pieni viikkoisiin raskauksiin. Kokemusta on. Edelleenkin korvissani soi erään kätilön sanat, millä hän kuittasi rv 24+1 viikkoisen sykkeen laskun. ” Sen pitäisi kestää se.” Eipä kestänyt ei. Samoin yksi päivystävä lääkäri ei antanut supistuksia vahvistavaa lääkitystä kun oli rv 34. Vaikka infektio riski oli jo suuri. Onneksi silloin ei käynyt mitään.
enkelipoika
Tam 30, 2016 @ 21:07:20
Se on totta. Tuntuu, että pieniviikkoisia raskauksia ei siellä oikein huomioitaisi. Meilläkin menossa viikko 28. Näillä viikolla syntyy myös vauvoja ja jää tietty myös henkiin. Onneksi lääkäri oli mukava ja ymmärsi huoleni.