Uusi shokki
Menen kiireellisellä lähetteellä gynekologianpolille tarkastukseen, että kohtu on kunnossa ja kaikki raskausmateriaali poistunut oikealla tavalla. Lääkärin taitaa käydä vähän jopa sääliksi näin nuorta tyttöstä, joka on niin monta menetystä jo joutunut kokemaan. Siinä sitten jutellaan historiastani ja viikonlopun tapahtumista.
Kun vihdoin päästään tekemään tutkimusta, niin lääkäri ihmettelee miten voi kohtu edelleen olla niin korkealla. Itse ajattelen heti, että puolet raskausmateriaalista on vielä sisällä ja joudun kaavintaan, joka taas voi pitkittää uuden raskauden alkua. Mutta hänen aloittaessaan ultraamisen molempien katseet jähmettyvät ruudulle.
” No katsos nyt, mikä siellä on ” – Vauva? Onko se hengissä? Onko sillä joku hätä? Mistä se veri tuli?
Siellä se meidän Vaapukkavauva olla möllötti hyvin tyytyväisenä ja virkeänä. Mitään hätää ei vauvalla ollut, eikä hän sieltä ole poiskaan tulossa.
Voinko nyt kehoittaa lääkäreitä ultraamaan aina kun epäillään keskenmenoa? Ennen kuin vanhemmille kerrotaan, että lapsi on kuollut? Lääkärit sanoivat meille tämän olevan 99% varmuudella keskenmeno, ultraamatta. Jos näin olisi tehty, meiltä olisi säästynyt niin monet kyyneleet viikonlopun aikana. (eikä isäni olisi tarvinnut pakata uusia vaunujani taas pois).
Meille siis tuleekin huhtivauva!
– Katariina
Lok 26, 2015 @ 14:35:17
Itken täällä ihan mielettömästi, mä oon niin onnellinen teidän puolesta!! <3 Vaikka en teitä tunne, niin oon teidän matkaa seurannut ihan sydän syrjällään pahoillani kaikesta kokemastanne pahasta. Koko sydämestäni toivon teille jos keille onnea ja tarrasukkia matkaan, Vaapukka vähän halusi vanhempiaan säikäyttää, mutta varmasti nyt jatkaa tyytyväisenä matkaa loppuun asti, kun huomasi, ettei ehkä näin vakavilla asioilla kannata kuitenkaan leikitellä 😉
Paljon tsemppiä, te jos ketkä olette pienen ansainneet <3
Lok 26, 2015 @ 14:50:00
Kiitos todella paljon <3
Lok 26, 2015 @ 14:43:54
Miten ihanaa <3 Itselleni kävi samoin nuorimman lapsen kohdalla, tosin ilman verenvuotoa. Lääkäri ilmoitti ettei ole sykettä ja odotin kolme viikkoa, että keskenmeno alkaa. Lopulta sain lähetteen kaavintaan, jossa myös ilmeni että kaikki on hyvin. Nämä on todella ikäviä juttuja, ei nykyään pitäisi enää näin tapahtua
Lok 26, 2015 @ 15:47:46
Aivan ihanaa. Minä itken onnesta,oon niin onnellinen teidän puolesta! ❤ ootte enemmän ku ansainnut onnen ❤❤
Lok 26, 2015 @ 15:59:46
Eipä voisi parempia uutisia saada tälle päivälle,
eilisen päivän kyyneleeni on vaihtunut koko naaman kesto virneeseen <3
Tsemppiä loppu taipaleelle!
Lok 26, 2015 @ 16:15:17
Aiva ihana uutinen että kaikki olikin hyvin. Tuli ihan kylmätväreet ja kyyneleetkin melkein ku luin tästä päivällä. Toivon teille kaikkea hyvää tulevaisuudelle❤️
Lok 26, 2015 @ 16:20:49
Voi ihanaa,kaikkea hyvää ja suojelusenkeleitä matkaan
Lok 26, 2015 @ 18:28:02
Huh.kyllä teillä on ollut koettelemus! Nyt vain kovasti voimia, tsemppiä ja lepoa!! ♡
Lok 26, 2015 @ 19:04:52
Voi kuinka ihanaa! ❤ Ja mieletöntä, että meille kävi samalla tavalla tämän elävänä syntyneen lapsemme kohdalla. Ihan hirveä verenvuoto eräänä aamuna, kuitenkaan ilman mitään suurempia kipuja. Olin täysin varma, että se olisi nyt siinä taas. Minut kuitenkin ultrattiin silloin heti ja siellähän tuo tyyppi hyvissä voimissa sätki menemään, hematoomasta vain oli ollut kyse. Silloin totesin, että tämä raskaus tulee olemaan varmaan ihan täynnä kaikkea mahdollista vaivaa, mutta saadaan kuin saadaankin vihdoin vauva. Ja niinhän siinä kävi, raskaus aika oli kertakaikkiaan hirveä eikä jatkuva pelko yhtään asiaa helpottanut, mutta synnytys olikin sitten hyvin sutjakkaasti hoidettu ja niin saatiin tuo pieni ihme lopulta syliin ja kotiin, kylläkin 4 viikkoa etuajassa. ❤
Ihan valtavasti tsemppiä teille! Toivotaan, että kaikki menee nyt niinkuin pitääkin, eiköhän siellä ole vahva pikkuinen matkassa mukana! ❤
Lok 26, 2015 @ 19:19:12
Toivottavasti nyt loppuraskaus sujuu hyvin, eikä teitä enää koetella. Niin onnellinen olen teidän puolestanne <3 Vaapukka on hyvin toivottu pikkuinen ja saa varmasti hyvät vanhemmat!
Lok 26, 2015 @ 21:12:38
Ihanaa juuri aamulla luin edellisen kirjoituksenne: Taasko meille kävi näin? Olin niin surullinen puolestanne ja mietin todella, miksi elämä koettelee joskus liiankin kovin, tiettyjä ihmisiä. Nyt kun tämän kirjoituksen huomasin, liikutuin ilon kyyneliin ajatellessani, että sittenkin se on totta ja juuri teidän kohdallanne. Olette tämän pienen todella ansainneet.’ Oottavan aika on pitkä’ , sanotaan. Toivottavasti se on sen arvoista, niin iloineen kuin suruineenkin. Kaikki menee hyvin, luotetaan yhdessä siihen . Mukavaa syksynjatkoa teille ’muruset’
Lok 26, 2015 @ 21:37:18
Kiitos paljon! Kyllä tämä sydämentykytystä onkin jo aiheuttanut..mutta onneksi kaikki on nyt hyvin!
Lok 26, 2015 @ 21:38:28
Kuules nyt Vaapukka, ei saa säikäytellä näin <3
Lok 27, 2015 @ 08:00:14
Ehkä suojelusenkeli oli asialla?
Lok 27, 2015 @ 09:30:13
Niin luulisin
Lok 27, 2015 @ 10:56:38
Nyt ainakin itkettää, mielikuva siitä että Jooa on pelastanut sisaruksensa
Lok 27, 2015 @ 13:04:18
Oi ihania uutisia <3 Itsekkin odotan huhtivauvaa ja itken täällä ihan onnesta teidän puolesta.
Lok 27, 2015 @ 17:40:53
Oi! Ihanaa!
Onnea matkaan! Ja enkeleitä!
(ja voit todellakin vaatia sydänäänten kuuntelua ja ultra-tutkimuksia vaikka jokaisella neuvolakäynnillä! Ja niiden välissäkin! Niin rankat kokemukset sinulle ja teillä on jo takana ja tässäkin raskaudessa, että niitä teille pitäisi tarjota pyytämättäkin…)
Lok 27, 2015 @ 22:45:14
Onnea vauvan odotukseen!
Itkusilmässä olen lukenut teidän kokemuksia
Onnen todella olette ansainneet!
Minulle sanottiin ensimmäisen raskauden aikana verenvuodon yhteydessä että automaattisesti pidetään keskenmenona kun viikot on vähäiset vaikkei tutkita.
Minä vuodin verta ja kun julkisella eivät alkaneet tutkimaan, vaan sanoivat että keskenmeni, menin yksityiselle ja hupsis kun vauvalla oli voimakas syke ja nyt se kesken mennyt lapsi on 4 vuotta.
Yhdelle kavereistani oli annettu lääkkeet että tyhjennys kun kesken se meni, ilman tutkimusta.
Hänelle ystävät silloin sanoi että et syö niitä lääkkeitä ilman että tutkitaan, uskoi ystäviään ja hänen tytär on nyt 8 vuotias.
Nyt sit kun olin raskaana ja epäilin itse keskenmenoa kun vuodin niin voimakkaasti sanoi sit lääkärit ja hoitajat että ei se välttämättä ole keskenmeno, mutta tutkimuksiin pääsin vasta muutaman päivän päästä ja keskenhän se oli menny.
Nyt odotellaan uutta mahdollisuutta pikkukakkoseen
Lok 28, 2015 @ 12:27:30
Toivottavasti kaikki menee hyvin <3 Ihana uutinen
Lok 30, 2015 @ 22:33:27
Meidän ”keskenmeno” on nyt 8kk <3 Se hetki, kun yhtäkkiä alkoi valtava verenvuoto, sai mut niin kovaan shokkiin, kun olin tietävinäni mitä on käynnissä, etten muista mitään seuraavista päivistä. Mies soitti puolestani päivystykseen, mutta sieltä neuvottiin vain odottamaan ja "synnyttämään" pönttöön, jos kipuja ei ilmaannu. Sain myös ajan tarkistukseen, jossa katsottiin, että kohtu on tyhjentynyt ja mahdolliseen kaavintaan. Mutta niin vaan maailman suurin ihme kävi, että maailman upein vauva siellä olin oikein elinvoimaisena <3