Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Pitääkö pehmolelut pestä ennen vauvalle antamista?

Pitääkö pehmolelut pestä ennen vauvalle antamista?

ViestiKirjoittaja Daaliafani » 12.01.2022 16:38

Hei,

Olen miettinyt että jos ostan kaupasta uutena pehmolelun vauvalle, pitäisikö se pestä pesukoneessa ennen vauvalle antamista?

Kirppariostokset nyt tietenkin pesen ja kovat lelut pyyhin pesuaineella. Mutta entä pehmolelut? Ne toki menettävät pörröisyyttään pesukoneessa mutta pitäisikö kaupan uudet lelut pestä esim. mahdollisten kemiallisten tehdasjäämien takia? Vai onko ne Suomessa niin säädeltyjä juttuja ettei jäämiä voi olla?

Kiitos jo etukäteen! T. Esikoistaan odottava äiti
Daaliafani
 
Viestit: 1
Liittynyt: 07.09.2021 14:19

Re: Pitääkö pehmolelut pestä ennen vauvalle antamista?

ViestiKirjoittaja Sock » 14.01.2022 20:29

Mä olen pessyt useimmat pehmolelut ennen kuin annoin vauvalle. Pesin koneessa, vaikka joissain oli ohje pestä käsin. Yksikään ei ole mennyt pilalle ja jos menisikin, niin ei haittaisi. En osaa sanoa tietenkään sanoa noista jäämistä, mutta tekee mieli ne aina pestä. :)
Sock
 
Viestit: 1
Liittynyt: 22.05.2019 13:26

Re: Pitääkö pehmolelut pestä ennen vauvalle antamista?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 16.01.2022 18:43

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Tarvikkeet, varusteet, välineet