Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Verta yhdynnän jälkeen

Verta yhdynnän jälkeen

ViestiKirjoittaja Jansku_12 » 13.09.2020 10:36

Onkohan syytä huoleen. Olen viidennellä viikolla raskaana ja yhdynnän jälkeen siemennesteen mukana (sen valuessa paperiin) oli mukana verta. Olikohan tämä raskaus tässä?
Jansku_12
 
Viestit: 3
Liittynyt: 13.09.2020 10:16

Re: Verta yhdynnän jälkeen

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 14.09.2020 21:28

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Verta yhdynnän jälkeen

ViestiKirjoittaja Jansku_12 » 23.09.2020 19:12

Hei,
jatkaisin jo aloittamaani. Keskenmeno siitä tuli lopulta. Kävin laboratoriokokeissa eilen ja ilmeisesti minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta (viite 0,4-4, itselläni 6,88). Lääkärin (yksityinen, yleislääkäri) pitäisi soittaa huomenna, mutta neuvolasta (ennen tämän selviämistä) saimme tiedon, että uutta voisi yrittää heti ja tämä olisi toiveemme ja halumme. Nyt kuitenkin nuo arvot pohdituttavat; jos ja kun saisin lääkityksen heti huomenna (tai määrättäisiin huomenna), miten pian vaikutuksen pitäisi tehota ja entä jos tärppääkin tässä esimerkiksi viikon sisään? Onko se huono ja valmiiksi tuhoon tuomittu?
Jansku_12
 
Viestit: 3
Liittynyt: 13.09.2020 10:16

Re: Verta yhdynnän jälkeen

ViestiKirjoittaja jan92 » 24.09.2020 20:12

Hei!

Ihan aluksi olen pahoillani keskenmenostasi, minäkin olen kokenut sen.
Minulla on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta (minulla tsh oli toteamisvaiheessa yli 10!). Se todettiin lapsettomuustutkimuksien yhteydessä. Tästä on jo useampi vuosi.
Thyroxin ei vaikuta hetkessä, ei muutamassa viikossakaan. Ja raskautta yrittäessä/raskaana ollessa nuo normaalit viiterajatkin ovat hieman erilaiset.

Aluksi arvoa kontrolloitiin 1kk välein, sitten 3kk välein. Minulla meni yli puoli vuotta, ennen kuin tuo tsh oli normaalitasolla. Ja silloin, kun on raskaana, tuota tsh-arvoa kannattaisi seurata varsinkin aluksi esim 1kk välein. Näin minulla ainakin toimittiin raskauden alussa ja thyroxin-annostusta nostettiin.
jan92
 
Viestit: 1
Liittynyt: 17.10.2018 13:00


Paluu Raskausaika