Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Vauvan liikkeiden tunteminen

Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Kaisupolkka » 26.05.2019 16:25

Hei!

Olen ymmärtänyt, että vauvan liikkeitä tulisi tuntea n. 20 viikolla. Rakenneultra on vasta parin viikon päästä, ja olen tuntenut ehkä jotain lieviä tuntemuksia, en kuitenkaan läheskään joka päivä. Missä vaiheessa tulisi olla huolissaan ja voisiko liikkeet käydä neuvolassa jo ennen rakenneultraaa tarkastuttamassa?
Kaisupolkka
 
Viestit: 5
Liittynyt: 26.05.2019 16:22

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 27.05.2019 14:06

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Paumaria » 22.06.2019 17:01

Minkälaisia tuntemuksia tulee odottaa? ”Lepatuksesta” olen lukenut, mutta mistä alavatsassa tuntuva pieni nipistely kertoo? Nipistely ei ole mitenkään epämiellyttävää, mutta eivät ehkä ole vielä potkujakaan kun raskaus ei niin pitkällä vielä ole, rv 16+2. Googlettamalla ensimmäiset nipistelystä kertovat viestit liittyivät tietysti keskenmenoihin. Itselläni on yksi alkuviikojen keskenmeno taustalla, joten aika paljon stressaa nyt tämän raskauden eteneminen. Koko ajan pieni jännitys takaraivossa, että mitä mikäkin tuntemus nyt sitten on.
Paumaria
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.01.2019 17:54

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja taavetti » 23.06.2019 00:09

Mäkin luin lepatuksesta ja neuvolassakin puhuttiin ”perhosen siivistä”. Ei mitään tietoa miltä sellainen tuntuu, mulla liikkeet ollut alusta asti (16. viikko eteenpäin) ihan selkeitä tökkäisyjä ja muljahduksia.
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 25.06.2019 19:14

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Majoanni » 05.08.2019 14:02

Minulle sanottiin neuvolassa että saattaa mennä hyvinkin rv 28 saakka, kun alkaa vasta liikeet tuntumaan selkeämmin ja se piti paikkansa. Tunsin rv 20 eteenpäin satunnaisesti pieniä liikkeitä ja "väreilyä" mutta en mitään selkeää. Sain odottaa viikolle 26 ennen kuin liikkeet ja potkut tuntuivat selvästi. Istukka etuseinässä vaimentaa liikkeiden tuntua ja itsellä juuri näin. Nyt rv 30+6 ja masu hyppii kun vauva liikkuu :D
Majoanni
 
Viestit: 1
Liittynyt: 07.02.2019 19:11

Re: Vauvan liikkeiden tunteminen

ViestiKirjoittaja Eva| » 03.11.2019 19:51

Majoanni kirjoitti:Minulle sanottiin neuvolassa että saattaa mennä hyvinkin rv 28 saakka, kun alkaa vasta liikeet tuntumaan selkeämmin ja se piti paikkansa. Tunsin rv 20 eteenpäin satunnaisesti pieniä liikkeitä ja "väreilyä" mutta en mitään selkeää. Sain odottaa viikolle 26 ennen kuin liikkeet ja potkut tuntuivat selvästi. Istukka etuseinässä vaimentaa liikkeiden tuntua ja itsellä juuri näin. Nyt rv 30+6 ja masu hyppii kun vauva liikkuu :D


Täällä sama juttu.Joskus tuntuu liikkeet tosi selkeänä, mutta huomattu on että kun itsellä myös istukka etuseinämässä niin joskus liikkeet tuntuu tosi pieniltä
Eva|
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15.10.2019 18:53


Paluu Raskausaika