Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Uusi raskaus ja imettäminen

Uusi raskaus ja imettäminen

ViestiKirjoittaja Maisa. » 28.08.2018 09:23

Hei, onko muita vastaavassa tilanteessa tai kokenut aiemmin; uusi raskaus ja edellisen lapsen imettäminen raskausaikana? Kuinka pitkään on onnistunut? Onko vaikuttanut raskauteen? Kuinka mahdollinen vierottaminen on sujunut?

Imetän itse 10kk esikoistani ja ainakin näin alkuraskaudessa tuntunut ihan ok. Ilmeisesti maidontuotanto vähenee hiljalleen raskauden edetessä. Itse en ajatellut tandem-imettää eli vieroitus tapahtuisi pikkuhiljaa esikoisen täytettyä vuoden. Kohdun supisteluita ei ole ilmennyt. Ajattelisin näin, ettei imettäminen vaikuta sen enempää kuin seksin harrastaminen, urheileminen, tavaroiden / lapsen nostelu jne.

Neuvoloissa ymmärtääkseni annetaan henkilöstä riippuen erilaisia ohjeita imetyksestä raskausaikana. Nyrkkisääntönä voitaneen pitää, että omaa kehoa kuunnellen?
Maisa.
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24.02.2017 19:52

Re: Uusi raskaus ja imettäminen

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 29.08.2018 17:48

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Uusi raskaus ja imettäminen

ViestiKirjoittaja Avecin » 30.08.2018 22:18

Moikka!
Itse imetän vielä ja olen raskaana. Aloin odottamaan helmikuussa ja silloin meidän vauva oli 7kk. Omalla kohdalla imetys hieman hankaloutui alkuun ehkä RV 12 saakka(?). Eli lähinnä heruminen oli hidasta. Tämän jälkeen ei ole ollut ongelmia eikä suurempia supistuksia ole tullut, joten jatkoin normaalisti. Aivan lähiaikoina tarkoitus lopettaa imettäminen, koska itseäni ei myöskään tandemimettäminen niin kiinnosta. Mukavaa odotusta ja mukavia imetysaikoja :)
Avecin
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16.04.2018 22:47

Re: Uusi raskaus ja imettäminen

ViestiKirjoittaja Maisa. » 03.09.2018 07:36

Kiitos vastauksesta, mukava kuulla kokemuksia. Sinne myös iloa odotukseen!
Maisa.
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24.02.2017 19:52


Paluu Imetys