Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kompurajalat

Kompurajalat

ViestiKirjoittaja MillaKoo » 06.09.2021 22:15

Hei, onko jollekin sikiölle diagnosoitu ”kompurajalat”? Mitä se on teidän kohdalla tarkoittanut? Onko lääkäri ehdottanut raskauden keskeytystä kun diagnoosi on todettu? Minä kävin viime viikolla (rv 21+2) rakenneultrassa, ja siellä katsottiin, että nilkkoja ei näkynyt juuri ollenkaan, koska vauva oli huonossa asennossa eikä suostunut yrityksistä huolimatta vaihtamaan asentoa. Siitä heillä syntyi huoli ja ilmoittivat, että pitää ottaa uusi rakenneultra aika, joka oli tänään (rv 22+1). Kaikki muu oli normaalia ja toiminnot normaalit kuten reisil- ja sääriluun koot, mutta nilkat olivat hieman kiertyneet sisäänpäin. He siltä istumalta ilmoittivat, että haluaisivat tehdä lapsivesitutkimuksen (vaikka mitään poikkeakvuuksia ei verikokeessa ja ultrassa ole todettu), josta selviää jotain. Eli huomenna aika LVnäytteenottoon ja sitten menee muutama päivä, että tulevat jotkut tulokset, ja kaksi viikkoa, että kaikki tulokset tulevat.
Kaiken tämän päälle, he sanoivat, että pitää ehkä harkita raskauden keskeytystä. En oikein ymmärtänyt miksi minun pitäisi harkita raskauden keskeytystä, jos vain nilkoissa on vikaa eli ”kompurajalat”, jotka ovat hoidettavissa.

Miten teille on sanottu ja miten jalat todettiin kompuroiksi? Onko lääkäri ehdoittanut vain tästä syystä keskeytystä ja miten olette toimineet? Miten vaikutti vauva aikaan, kipsaukset/leikkaukset/hoidot? Oliko vauva kipeäkin ja kauanko hoidot kestivät? Miten se vaikuttaa teidän nykyaikaiseen elämäänne? Haluan tietää kaiken mahdollisen, koska olen nyt pelkkänä kysymysmerkkinä ja aika hädissäni.
Miksi ehdottaa keskeytystä, jos vain nilkoissa rakenne vika? Enkö nyt ymmärrä jotain asiaa oikein?

Kiitos vastauksistanne
MillaKoo
 
Viestit: 3
Liittynyt: 20.07.2021 22:32

Paluu Raskausaika