Itse otin rokotteen rv 14+6 (nyt 17+). Olin jo aiemmin ajatellut, että otan rokotteen raskauden jälkeen, mutta kun tuli uutta tietoa, että rokotteen saakin ottaa ja siitä on raskaana olevalle erityistä hyötyä, päätin kuitenkin ottaa sen jo nyt. Rokotteen ottaminen kuitenkin jännitti. Vaikka järjellä uskonkin, ettei se vahingoita vauvaani, silti rokotteen ottaminen huolestutti. Koronatartunnan saaminen tuntui kuitenkin suuremmalta riskiltä ja koska enemmän minua pelottaa keskenmeno ja muuten sairaalaan joutuminen, otin rokotteen. Mieheni mielestä rokotteen ottaminen oli "läpihuutojuttu", mutta itse tässä tilanteessa jouduin kyllä miettimään asiaa paljonkin, vaikka rokotteen lopulta otin. Siksi ymmärrän hyvin niitä, jotka eivät uskalla tai halua rokotetta ottaa.
Itselleni tuli pieniä oireita rokotteesta, eli seuraavana päivänä tuli "miniflunssa": oli vilunväristyksiä, nuhaa ja lihaskipuja. En aluksi edes osannut yhdistää niitä rokotteeseen, mutta oireet todellakin sopivat yleisiin rokotteen sivuvaikutuksiin. Kaikki oireet kuitenkin loppuivat kuin taikaiskusta saman päivän iltana, myös rokotuskäden kipu katosi samalla. Eli kaiken kaikkiaan rokotteen ottaminen oli ihan positiivinen kokemus, sekä paikan päällä, jossa homma toimi todella jouhevasti ja ystävällisesti, että rokotteesta tulleiden oireiden lyhytkestoisuuden takia. Ehkä tämä kannustaa joitakin empiviä ottamaan rokotteen?