Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 12.01.2015 23:53

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 479
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja hannaski » 13.01.2015 18:51

Minulla ei ehtinyt pitkälle, sillä jo viikon päästä arvioidusta ovulaatiosta heräsin yöllä tosi outoon kohtaukseen, kun sydäntä tykytti ja adrenaliini virtasi niin että koko kroppa oli ihan tärinässä. Olo oli seuraavat päivät ja viikot muutenkin niin outo, jotenkin samaan aikaan turta ja ylivirittyneen tärisevä, että tiesin varmasti tärpänneen. Anopille kuulemma selvisivät kaikki 6 raskauttansa siitä, kun kahvi alkoi yhtäkkiä haista pahalle.
hannaski
 
Viestit: 5
Liittynyt: 05.01.2015 23:53

Re: Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja Inkkis » 09.08.2015 10:30

Minä tiesin kyllä ihan alusta asti. Katsoin ovulaation ajankohdan ja ajoitimme sinne intiimit hetket, ja sitten muutaman päivän kuluttua yhtäkkiä tuli outo etova olo. Ensin luulin että iskee vatsatauti, mutta ei sitä tullut ja etominen väheni kun esim. söi. Etomista kesti noin 4 päivää, ja sen jälkeen tunsin isoissa lihaksissa, lähinnä reisissä, sellaista "kuminauhan kiristystä". Kuin olisi isot, paksut kuminauhat syvällä lihaksissa, ja ne olisi vedetty kireälle. Muutaman viikon päästä sitten kuukautiset eivät alkaneet ja raskaustesti näytti plussaa. :)
Inkkis
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27.07.2015 19:32

Re: Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 17.08.2015 15:27

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja crim » 24.08.2015 20:11

Itse ny tein plussatestin about samana päivänä ku seuraavat kuukautiset ois pitänyt alkaa :) Oli vain sellainen tunne, että pitää tehdä testi kaiken varmuudeksi :) Just oltiin ennen testiä viikko takaperin saatu edellisen imetys loppumaan kokonaan. Lopetus tapahtui kerrasta poikki menetelmällä koska olin jo kaksi antibioottikuuria syönyt pahaan rintatulehdukseen, kolmannenkin kuurin joudun syömään loppujen lopuksi. Jännintä, että kuukautiset eivät olleet vielä edes tasaantuneet ja synnytyksen jälkeen oli ehtiny kolmet kuukautiset olla :) Toisen syntyessä ensimmäinen on 1v 10-11kk :)

Nyt katsonu telkasta juurikin tuota sarjaa, missä naiset saa tietää synnytyksen hetkellä että ovat raskaana ja lapsi on tulossa juuri sillä hetkellä :shock:
crim
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.04.2015 23:18

Re: Kuinka pitkällä raskaus ennenkuin huomasit?

ViestiKirjoittaja satuli » 27.08.2015 15:58

Moikka!!

Meillä miekkosen kans on hauska tarina, oltiin samalla työpaikalla töissä keritty oleen jo 2vuotta kunnes molemmat uskalsi ottaa toisiinsa kontaktia.
Se ei suinkaan tapahtunut työmaalla, vaan tuossa mukavassa rantakahvilassa jossa olin iltaa siskoni kanssa viettämässä =)

Heti ei yhteen virallisesti muutettu, mutta työmatkasta meille tuli sama, 6kk:n seurustelun jälkeen muutimme yhteen ja nyt 27.7.2015 vuosipäivänä menimme kihloihin.

Tosiaan raskaus, pitkään ihmettelin pistävää päänsärkyä joka ei vaan hellittänyt, mies käski mennä lääkäriin tutkimaan pää ja ottaan verikokeita, kovasti pelotti mitä tulee vastaan kunnes lääkäri ilmoitti minun olevan raskaana.. Minut passitettiin Gynekologille koska minulla oli vielä kuparikierukka ja ei oltu varmoja että saako sitä enää pois. Onneksi saatiin ja samalla katsoi kuinka monella viikolla olen, ja yllätykseksi ilmoitti 19+3. Siinä vaiheessa menin aivan shokkiin koska olin siellä ilman miestäni ja olimme puhuneet että lapsia meille ei tule, pelkäsin miten kerron sen puolisolleni mutta hän otti sen iloisesti vastaan, entisestä liitosta hänellä on 3 lasta (21,19,17-vuotiaat)
Nyt kuukauden sisällä hänestä tulee myös pappa.
Minulla ja puolisollani siis on 16-vuotta ikäeroa, mutta ikä on vain numeroita eikä rakkaus katso ikää <3
Lapsemme ristiäispäivänä sanomme samalla toisillemme tahdon jolloin samalla juhlimme mieheni syntymäpäiviä!
satuli
 
Viestit: 2
Liittynyt: 27.08.2015 15:45


Paluu Raskausaika