Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Miten hoidan alkuraskauden pahoinvointia? Koska se loppuu?

Re: Miten hoidan alkuraskauden pahoinvointia? Koska se loppu

ViestiKirjoittaja Lomama » 19.11.2020 17:25

Minulla on vasta viikko 7 alkamassa. Lievä pahoinvointi muuttui 6. viikon loppua kohti kokonaisvaltaiseksi pahoinvoinniksi ja olen oksentanut 2-5 kertaa päivässä edellisen kolmen päivän ajan. Tänään hankitut pahoinvointirannekkeet lievittävät hieman ällöä oloa, mutta oksennus tulee silti ja mikään ei tahdo pysyä sisällä. Liikunta ja ennen sängystä nousemista syöty hapankorppu auttoivat lievään pahaan oloon, mutta nyt alkaa olla aika avuton ja heikko olo. Toivottavasti helpottaa jossain kohtaa.
Lomama
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.11.2020 17:14

Re: Miten hoidan alkuraskauden pahoinvointia? Koska se loppu

ViestiKirjoittaja SuffeH » 23.08.2023 04:49

RV 20 menossa ja nyt vasta tuntuu helpottavan. Vähän väliä on saanut olla oksentamassa RV 8 asti.
Itse sinnittelin viikoille 12, kunnes totesin ettei tästä tule mitään, sain saikkua ja pahoinvointilääkkeet.

Koska ne lääkkeet on suht kalliita, en syönyt niitä kuin 20pvä, ja olo alkoi hiukan helpottua ja hankkisin pahoinvointirannekkeet apteekista.

Eniten pahoinvointia lisäsi jatkuva närästys. Sipuli, paprika, jotkut mausteet jne lisäsivät ja hapon nouseminen ylöspäin ärsytti kurkkua ja sitten oltiinkin pää pytyssä nopeasti.

Ekasta raskaudesta pahoinvointiin auttoi mynthonien imeskely ja jatkuva ruuan/herkkujen närppiminen. Tämä loppui noin RV 12.
Tässä toisessa apua on ollut elektrolyyttivedestä ja suoltikuista, kun tavallinen vesi ei ole tuntunut poistavan janoa ja jatkuva paha olo riippumatta mitä yritti syödä.
Join elektrolyyttivettä puolesta litrasta 1,5l/PV ja normivesi päälle.
Näin sain myös verenpaineet pidettyä tarpeeksi ylhäällä, kun ne tuppasi olemaan yläpaineetkin alle 100.
SuffeH
 
Viestit: 9
Liittynyt: 12.08.2020 18:16

Edellinen

Paluu Raskausaika