Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Painopeitto unettomuus

Painopeitto unettomuus

ViestiKirjoittaja Sinipaivankukka » 31.12.2020 00:01

Onko tietoa voiko raskauden aikana käyttää painopeittoa? Olen sitä harkinnut jo ennen raskautta, kun olen kovin levoton nukkuja. Nyt alkuraskauden aikana yöt ovat olleet kamalia. Olo on niin levoton ja uni ei tule millään. Missään asennossa ei ole hyvä kun vatsa on turvonnut ja joka paikkaa kolottaa joka öinen sängyssä pyöriminen. Yöllä kun herää pissalle niin pyöriminen on taas edessä. Painopeitosta olen kuullut paljon hyvää, mutta netistä ei juuri tietoa löydy onko sitä suositeltavaa käyttää raskaana. Olisiko jollain tarkempaa tietoa?

Hyviä vinkkejä nukahtamiseen ja rauhoittumiseen otetaan myös vastaan!
Sinipaivankukka
 
Viestit: 1
Liittynyt: 30.12.2020 10:17

Re: Painopeitto unettomuus

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 01.01.2021 22:22

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Painopeitto unettomuus

ViestiKirjoittaja MillaKoo » 25.08.2021 23:05

Moi, saa käyttää niin kauan kun hyvältä tuntuu oli lääkärin mielipide. Itse käyttänyt kauan, ja auttaa kipuihin ja levottomiin jalkoihin, mutta alkoi ahdistamaan juurikin paino niin siirryin takaisin normaaliin peittoon.
MillaKoo
 
Viestit: 3
Liittynyt: 20.07.2021 22:32

Re: Painopeitto unettomuus

ViestiKirjoittaja nainen1989 » 27.08.2021 00:58

Itse jatkoin painopeiton käyttöä raskauden alussa, mutta jossain vaiheessa se tuntui ahdistavalta ja esim. painopeiton nosto/siirtely alkoi sattua masuun, niin vaihdoin tavalliseen.
nainen1989
 
Viestit: 7
Liittynyt: 09.06.2021 23:12


Paluu Raskausaika