Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Raskaus ja kissat

Raskaus ja kissat

ViestiKirjoittaja Minzu » 23.10.2020 15:28

Hei!

En ole muistanut kysyä neuvolassa tätä asiaa, mutta toki koittanut olla varovainen.
Minulla on kaksi keski-ikäistä sisäkissaa, jotka pääsevät pihalle ainoastaan aidatulle terassille. Toki terassilta välillä kaivavat hiiriä ja tuovat niitä sisällekin, mutta eivät syö niitä.
Kissat ovat rokotettuja, madotettuja ja hyvävointisia. Mietityttää kuitekin kissojen hiekkalaatikoiden tyhjentäminen. Onko raskausaikana todella, jotain vaaraa kissan ulosteesta? Toksoplasmoosista olen lukenut, mutta onko okeasti jotain vaaraa tyhjentää hiekkalaatikoita. Käsin en koske ulosteeseen, vaan tyhjennys tapahtuu lapiolla. Ja pesen käteni saippualla aina kun olen tyhjentänyt laatikot. Vai olisiko turvallisempaa laittaa mies tyhjentämään laatikoita?
Minzu
 
Viestit: 7
Liittynyt: 23.08.2020 17:24

Re: Raskaus ja kissat

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 23.10.2020 18:38

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 760
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika