Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Harjoitussupistukset

Harjoitussupistukset

ViestiKirjoittaja HannaSy » 22.09.2020 09:14

Hei!

Olen ensisynnyttäjä raskausviikolla 27+3 ja minulla on ajoittain ollut kivuttomia harjoitussupistuksia. Eilen niitä oli kuitenkin usean tunnin ajan ja pienessäkin rasituksessa, kuten ruokaa laittaessa tai takkia pukiessa. Työni on ajoittain fyysistä sillä toimin fysioterapeuttina ikäihmisten parissa, mutta lähdin eilen aiemmin kotiin supistusten vuoksi. Kotona nukuin pari tuntia ja supistelu jatkui illan ajan kävellessäkin. Saako harjoitussupistuksia tulla paljonkin, vai onko jokin "raja" jolloin kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne? Haittaako jos työ lisää harjoitussupistuksia? Minulla on viikon päästä neuvolassa aika. Raskaus on sujunut tähän asti hyvin ja vauva liikkuu säännöllisesti. Raskausmyrkytykseen on sukurasite ja siihen syön estolääkitystä. RR-arvot olleet hyvät kotiseurannassa(110/70).
HannaSy
 
Viestit: 1
Liittynyt: 06.05.2020 16:59

Re: Harjoitussupistukset

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 22.09.2020 17:54

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Raskausaika