Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Rv22 harjoitussupistukset

Rv22 harjoitussupistukset

ViestiKirjoittaja Äiti35 » 21.01.2020 17:33

Hei! Minulla on ollut kivuttomia, mutta useamman tunnin kestäviä (yleensä työpäivän jälkeen) vatsan kovettumisia, jotka olen tulkinnut harjoitussupistuksiksi. Useamman tunnin kestäviä on ollut nyt kahtena päivänä, nopeasti ohimeneviä jo joitain viikkoja. Jonkin verran kuvittelen tuntevani painontunnetta alapäässä. Taustalla on pidempi flunssaputki ja rasitun varmaan vielä entistä enemmän kun kunto on pudonnut levätessä. Nyt mietin, että onko syytä käydä näyttäytymässä lääkärillä ennen parin päivän päästä odottavaa neuvolantarkastusta vai voinko odottaa sinne asti? Vuotoja ja kipuja ei ole ollut. Oikealta puolelta alavatsaa on nipistänyt jos olen supistelun aikana joutunut olemaan liikkeessä. Ne taas olen tulkinnut suolistoperäisiksi asioiksi, joista on kokemusta edellisestä raskaudesta 5 vuoden takaa.
Äiti35
 
Viestit: 1
Liittynyt: 13.01.2015 19:50

Re: Rv22 harjoitussupistukset

ViestiKirjoittaja PLM » 22.01.2020 07:43

Itselläni alkoi täysin vastaavat oireet samoilla viikoilla. Meidän neuvolassa ei ole ultraa laisinkaan, mutta olen neuvolan lisäksi käynyt säännöllisesti Mehiläisessä seuraamassa raskautta. Täälä lääkäri halusi tarkkailla ettei supistelu aiheuta kohdunkaulan lyhenemistä (onkohan nyt ihan oikea termiä), määräsi alkuun kahden viikon sairasloman jotta supistuskierre helpottaisi, sain lähetteen fysioterapiaan ja käytiin läpi minkä verran on ok rasittaa itseään. Äitiysfyssari ja lepo rauhoittivat itsellä tilannetta ja auttoivat myös tuohon paineentunteeseen ja liitoskipuihin. Supistelun osalta ainakin oma lääkärini käski ottaa asian vakavasti ja jatkossakin herkästi hakeutua sairaslomalle ja muistaa tarpeeksi levätä. :)
PLM
 
Viestit: 4
Liittynyt: 10.12.2019 19:42
Paikkakunta: Tampere


Paluu Raskausaika