Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Vauvan liikkeet

Vauvan liikkeet

ViestiKirjoittaja Striikeri » 06.01.2020 19:16

Vauvan liikkuminen mietityttää. Olen viikolla 20+5. Välillä tunnen jotain pientä, joskus menee pidempiäkin aikoja ettei tunnu mitään. Kohtu on kuulemma taaksepäin kallellaan, ja istukka kohdun etuseinämässä, nämä kuulemma saattavat vaimentaa liikkeiden tuntemista. Äitini sanoi että olin itse ollut sellainen vauva joka ei liikkunut oikein ollenkaan, loppuvaiheessakaan. Välillä sai oikein herätellä. Odotan ensimmäistä lasta ja kaikki hermostuttaa ja saa hysteeriseksi. Mies koittaa rauhoitella että kaikki on varmasti hyvin, mutta mä vaan olen tämmönen hermoilija, varsinkin kun olen niin kauan halunnut vauvaa. :)
Onko muilla ollut samanlaisia raskauksia, ettei liikkeitä oikein tunnu tai tuntuvat kunnolla vasta myöhemmin?
Striikeri
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2019 21:02

Re: Vauvan liikkeet

ViestiKirjoittaja Maritte » 08.01.2020 10:57

Moikka! Ajattelin vastata sinulle, kun itseäni on huolestuttanut tismalleen sama asia. Mulla nyt 23 +, eli taidan olla sinua nuutaman viikon edellä. Minulla on myös istukka tuossa edessä, kohdun kallistuneisuudesta en ole ihan varma. Ihan kuin joku lääkäri/kätilö olisi siitä maininnut.
Aloin tuntea vauvan liikkeitä noin vko 20. Sen jälkeen joka päivä jotain, mutta välillä on kyllä ihan hipi hiljaista. Se aiheuttaa "vähän" ;) ahdistusta välillä... mutta sitten tuleekin päivä, että tulee oikein kunnon monotusta. Sitten taas vaisua.
Lääkäri sanoi minulle, että on ihan normaalia. Että pitää vaan yrittää pitää mieli rauhallisena, vaikka tunnistan tuon ihan saman tuskan. :D Mielikuvitus alkaa nopeasti laukkaamaan.
Maritte
 
Viestit: 2
Liittynyt: 28.12.2019 12:25

Re: Vauvan liikkeet

ViestiKirjoittaja Kakemus » 09.01.2020 14:00

Moikka!
Ekassa raskaudessa liikkeet alkoivat kunnolla päivittäin tuntumaan jossain viikon 25 tuntumissa ja sama juttu tässä toisessa (nyt 32+2). Ja vauvan vilkkaus vaikuttaa paljon. Eka monotti raskauden edetessä enemmän ja enemmän ja tämä toinen on huomattavasti rauhallisempi. Ja molemmissa on istukka tuossa etuseinämässä. Eli myös vauvan oma vilkkaus ja aktiivisuus vaikuttaa. Tässä toisessa pohdin samojen liikkeiden vähyyksien kanssa just samoilla viikoilla kuin sinä, ja neuvolassa rauhoiteltiin, että ihan on ihan normaalia. Vieläkin on päiviä, kun tämä vauva on selkeesti laiskemmalla päällä tai sitten potkut ja pyörimiset ei just tunnu tuon istukan etisyyden takia. Ja hän on vielä niin pieni sun viikoilla, että vaikka kuinka polkisi ja hyörisi, niin lapsivesikin vaimentaa liikkeitä.
Kakemus
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09.01.2020 13:52

Re: Vauvan liikkeet

ViestiKirjoittaja Striikeri » 10.01.2020 20:28

Kiitos vastauksista, kiva kuulla että muitakin mietityttää :) Taisin hätäillä liian aikaisin, nyt on tuntunut kunnon potkuja välillä ja välillä on taas hiljasempaa :) Täytyy varmaan vaan olla rennosti :)
Striikeri
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2019 21:02


Paluu Raskausaika