Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kloorin hengittäminen raskausaikana

Kloorin hengittäminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja NJK » 27.11.2019 01:13

Hei,

Olen muutaman kerran altistunut siivotessani kloorihöyriylle, pisimmillään 3,5h ajan. Sekoitin kloorin kylmään veteen, mutta tein ilmeisesti liian vahvan liuoksen 1/3 klooria, tai ehkä jopa puolet klooria. Ensimmäisellä kerralla olin parvekkeella, niin että yksi parvekelasi oli auki ja toisella kerralla olin sisätiloissa, klooriliuosta oli vain pienessä pesuastiassa, joka oli tuon 3,5h lähettyvilläni, lähestulkoon nenäni alla. Onko sikiö voinut altistua näissä tapauksissa kloorille ja onko se voinut vaurioittaa sikiön kehitystä? Nyt olen rv 28, kun viimeisin alistuminen tapahtui ja edellinen altistuminen on ollut ehkä 18-20 viikkojen tienoilla. Molemmilla kerroilla kloorin haju alkoi jossain vaiheessa ärsyttää, mutta varsinaisia hengitysoireita ei muistaakseni tullut.
NJK
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.11.2019 00:57

Re: Kloorin hengittäminen raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 28.11.2019 21:12

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika