Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kokemuksia vuodelevosta

Kokemuksia vuodelevosta

ViestiKirjoittaja PS » 01.09.2019 12:22

Moi! Löytyykö muita, jotka ovat joutuneet vuodelepoon ennenaikaisen synnytyksen uhan takia? Millaisia kokemuksia?

Itse jouduin ensin sairaalaan tasan viikolla 28 neljäksi yöksi vuodelepoon, lähete meni kontrolliultrasta suoraan synnytyspäivystykseen lyhentyneen kohdunkaulan vuoksi. Suoraan myös saikku äitiyslomaan asti. Kontrolliultra oli sen vuoksi, että mulle on tehty 2 loop-hoitoa. Kohdunkaula tähän mennessä ollut ok, tosin rakenneultrassa sitä ei tarkistettu, koska lääkäri oli sairaana ja tietoihin oli kirjattu, että kätilön ultraus riittää, jos aikaa lääkärille ei saa (heinäkuu ja kesäloma-aika). Tietoa ei siis ole, kuinka pitkän ajan kuluessa tilanne on kehittynyt. Nyt kohdunkaulaa jäljellä 0,9cm. Myös kohdun sisäsuu avautunut hieman (puhuvat funnelingista).

Sairaalassa olin alkuun makuulla vessa- ja suihkuluvalla pari päivää jolloin sain myös kortisonipiikit vauvan keuhkoja kypsyttämään. Kerran sain myös supistuksenestolääkettä, kun tuli useammin napakoita, tosin kivuttomia supistuksia. Kun tilanne ei huonontunut, niin sain luvan liikkua enemmän osastolla ja neljän yön jälkeen pääsin kotiin lepäämään, samat rajoitukset kuin osastolla. Reilu viikon päähän kontrolli osaston lääkärille. Tarkoitus kasvattaa viikkoja levossa, viikolta 34-35 lapsi saa syntyä jos on syntyäkseen. Nyt menossa 28+5. Pitkät viikot edessäpäin. :roll:
PS
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22.05.2019 12:27

Paluu Raskausaika