Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kotidopplerilla apua stressiin?

Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja Tintinkäinen » 07.08.2019 08:03

Heippa,

Stressaan haluamattani aika paljon vauvan voinnista. Raskaus on ollut tähän menessä todella helppo (10+0) ja mieli huutaa koko ajan merkkejä raskaudesta ja vauvan voinnista. Mietin, että voisiko kotidoppler olla hyvä apu siihen, että pääsisi kuulemaan sydänääniä useammin? Onko laitteen käyttö ihan turvallista? Onko kokemuksia erilaisista laitteista, ja jos niin mikä kannattaisi hankkia? Luin artikkelia, että "vasta" vkosta 12 eteenpäin äänet olisi mahdollista kuulla kotikonstein ja joillekin kuulumattomuus vain lisää stressiä... :roll:
Tintinkäinen
 
Viestit: 3
Liittynyt: 03.08.2019 10:20

Re: Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja taavetti » 07.08.2019 20:25

Mulla oli doppler käytössä. Ite kuulin ekan kerran sillä äänet viikolla 10+0, mutta oli kyllä työn takana löytää. Ainakin puoli tuntia meni, ennen kuin löysi. Meillä ei neuvolassakaan kuunnella kun vasta joskus viikolla 14, koska ennen sitä voi olla vaikea löytää. Itellä tuo kyllä helpotti huolta. Mulla oli kanssa tosi oireeton alkuraskaus, ja takana 2 keskenmenoa, joten tuli kyllä stressattua. Muutama kerta oli, kun en sykettä löytänyt, mutta siitä en osannut kuitenkaan enempää huolestua kun tiesin miten tuuripeliä se on. Toisaalta taas eihän se pelkkä sykkeen löytyminenkään kaikkea kerro, ja toisaalta jos ei sydän enää lyö, ei sillekään mitään mahda. Mutta ite tykkäsin kylllä tosta laitteesta, ostin omani torista käytettynä vitosella niin ei ollut iso investointikaan :)
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02

Re: Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja sall-a » 08.08.2019 20:46

Mulla oli kotidoppler käytössä rv12 - 20. Muistan kun aloitin katsomalla youtubesta videoita miltä sydänäänien tulisi kuulostaa noilla viikoilla, että varmasti kuuntelin sikiötä enkä omaa sydäntäni tai istukan kohinaa :D mulla doppler helpotti kovasti stressiä ja huolta, tykkäsin laitteesta kovasti. Mulla oli myös takana keskenmeno ja sydänäänien kuuntelu epävarmoina hetkinä sai rauhoitettua oman mielen. Ymmärrän toki myös sen, että jotakuta voi stressata vielä enemmän jos sykkeitä ei joskus löydykään - sanoisin että käyttö on turvallista jos tämän henkisen puolen ongelman onnistuu taklaamaan. Ostin myös omani torista ehkä kympillä, merkkiä AngelSounds.
sall-a
 
Viestit: 1
Liittynyt: 23.06.2019 22:14

Re: Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja Tintinkäinen » 11.08.2019 09:46

Ostin itselleni Angelsounds kotidopplerin ja pakkohan sitä oli testata heti. Aika nopeasti kyllä sain todeta, etten löydä kuin oman sykkeeni. Päätin nyt, etten kiusaa toista enempää ennen vkoa 12, ja onhan meillä sitten oikea niskaturvotusultra 11+5, siellä viimeistään saadaan tietoa hänestä <3
Tintinkäinen
 
Viestit: 3
Liittynyt: 03.08.2019 10:20

Re: Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja Mamma1 » 15.08.2019 21:50

Moikka!

Itse myös stressasin alkuun että onko kaikki hyvin. Ostin Verkkokaupasta Unbornheart Fetal dopplerilaitteen. Kyseistä laitetta oltiin hirveästi haukuttu, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen. Dopplerilla kuultiin 11 vko:lla sydänäänet. Alkuun sydänääniä sai kauemmin etsiä. Kärsivällisyyttä laitteen kanssa. Neuvolalääkäri sanoi että voi huolettomasti käyttää. Suosittelen! Itse aion myös loppuraskauden käyttää kun ei ole enää ultria.
Mamma1
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16.05.2019 22:24

Re: Kotidopplerilla apua stressiin?

ViestiKirjoittaja Laurichie » 21.08.2019 21:18

Ystäväni käytti laitetta, hänellä oli istukka edessä jolloin oli vaikeaa löytää sikiön sydänääniä. Käytti kyllä laitetta loppuun saakka, mutta sanoi että näin jälkikäteen ajateltuna saattoi hänen tapauksessa aiheuttaa välillä turhaa stressiä ja sydämmen tykytyksiä kun ääniä ei löytynytkään laitteella. Merkki oli hänelläkin tuo angelsounds.
Laurichie
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07.03.2019 14:19


Paluu Raskausaika