Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Raskauspahoinvointi ja vitamiinit

Raskauspahoinvointi ja vitamiinit

ViestiKirjoittaja Unikko » 04.04.2019 22:42

Olen yrittänyt syödä tuota raskausajan vitamiinia ja se tuottaa huomattavia ongelmia, ei siis tunnu pysyvän sisällä. Muutoin pahoinvointi on ollut siedettävää etomista ja yököttelyä, mutta vitamiinin oton jälkeen ylämaha alkaa kipuilla ja n. 15 min jälkeen oksennan vitamiinin ja syömäni ruuan. Olen huolissani, että en saa imeytettyä sikiön tarvitsemia vitamiineja ja näin ollen vahingoitan sen kehitystä. rv 7+2

Muilla samoja kokemuksia tai neuvoja kuinka saisi rauhoitettua tuota vatsaa että pysyis sisällä?
Unikko
 
Viestit: 3
Liittynyt: 21.03.2019 01:33

Re: Raskauspahoinvointi ja vitamiinit

ViestiKirjoittaja Lapatius » 05.04.2019 02:10

Mitä vitamiinia syöt? Itse oon syöny koko raskausajan multivitaa ja sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Olen kuullut etenkin minisun mamasta, että monella on ollut ongelmia sen kanssa! Kannattaa kokeilla toista raskausvitamiinia. Enkä jotenki usko, että voisit aiheuttaa vitamiinin oksentamisella vaurioita vauvalle, kun toiset voi oksentaa käytännössä koko alkuraskauden ilman vauvan vahingoittumista!
Lapatius
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04.04.2019 22:25

Re: Raskauspahoinvointi ja vitamiinit

ViestiKirjoittaja Unikko » 05.04.2019 15:55

No joo tota minisunin mama monivitamiinia syön. Täytyypä vaihtaa :?
Äidiltä vainvihkaa kysäisin mikä voisi aiheuttaa monivitamiinissa pahoinvointia ( hän ei siis vielä vauvasta tiedä) sanoi, että rauta saattaa aiheuttaa. Valitsin vitamiinin juuri tuon pienen rauta annoksen vuoksi, mutta jääpä nyt syömättä. Noh ei tämä maailmaa kaada. Tuo foolihappo ja d-vitamiini ne oleellisimmat taisi olla, noh josko vaihtamalla pysyisi sisällä ja ehkä tuo pahoinvointikaan ei oikeasti ole niin paha kuin mitä luuli vaan johtui siitä vitamiinista. Kiitos Lapatius vastauksesta :)
Unikko
 
Viestit: 3
Liittynyt: 21.03.2019 01:33

Re: Raskauspahoinvointi ja vitamiinit

ViestiKirjoittaja taavetti » 08.04.2019 18:59

Hei tämäpäs mielenkiintoista! Itse mietin myös yksi päivä, että voisiko olla vitamiini, jonka vuoksi olen oksentanut. Kahdesti olen oksentanut, ja molemmilla kerroilla olen ottanut vitamiinin erikseen, en aterian yhteydessä. Mulla kanssa käytössä tuo Minisunin raskaus- ja imetysajasta vitamiini.

Jostain kuulin myös, ettei alkuraskaudessa vielä suositeltaisi rautalisiä. En tiedä mihin tuo perustuu, kun kuitenkin tuo Minisunin paketti on tarkoitettu _koko_ raskauden ajalle. Itse päädyin siihen siksi, etten löytänyt sopivaa D-vitamiinia mistään, niissä kun on usein hirveät määrät enkä tiedä kuinka tarkkaa se on. Toki tuossa kaikki muut paitsi D-vitamiini ja foolihappo on ”turhia”, jos syö normaalisti. :)
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02


Paluu Raskausaika