Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

kertominen

kertominen

ViestiKirjoittaja Ekaakertaa » 03.02.2019 12:44

Olen 31-v ensiodottaja. Minulla on muutama sydänystävä, mutta en oikein jaksa panostaa yhteydenpitoon puolituttujen/kavereiden kanssa, eli ystäväpiirini on pieni. Nyt vähän yllättäen minua on alkanut jännittää raskaudesta kertominen ystävilleni. Ystävissäni on pari pitkäaikaista sinkkua ja pelkään, että raskausuutisesta kertominen etäännyttää minua näistä hyvistä ystävistäni. Pelkään jotenkin jääväni yksin, vaikka on minulla perheellisiä ja parisuhteissa olevia ystäviä myös. Olen ikionnellinen raskaudestani, enkä toisaalta halua "pimittää" tällaista tietoa ystäviltäni. He kyllä tietävät, että lapsi on meille ollut tervetullut. Tuntuu myös jo vähän etäiseltä, kun nyt salailen tällaista isoa asiaa. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Minkälaisten tilanteiden kautta te olette löytäneet äitiystäviä? (Olen lukenut myös momziesta, mutta kuulostaa vähän oudolle.) Raskaus on vielä aika alkuvaiheessa (rv7+6), jotenkin minua on lohduttanut, että minulla on jännä luottavainen sisäinen fiilis, että kaikki tulee menemään hyvin, vaikka yleensä minulla on tapana murehtia jokaista mahdollista asiaa. Ehkä sinne nt-ultraan odottelen ja kerron sitten. Kävin varhaisultrassa kurkkaamassa sykkeet tällä viikolla, siellä oli kaikki hyvin.
Ekaakertaa
 
Viestit: 5
Liittynyt: 14.01.2019 22:29

Re: kertominen

ViestiKirjoittaja Tere » 05.02.2019 19:47

Mua jännitti myös erityisesti yhdelle ystävälle kertominen koska hän on pitkään toivonut lasta ja kertonut että on vaikea olla tilanteissa missä on raskaana olevia tai pienen lapsen äitejä. Turhaan kuitenkin jännitin ja lykkäsin kertomista koska jän suhtautuikin tosi hyvin asiaan! Eli en turhaan etukäteen stressais siitä miten kaverit suhtautuu, jos joku sitten etääntyykin niin ainakin itse luotan siihen että äitiyden myötä löydän myös uusia, samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä joiden kanssa voi jakaa vauva-arkea ja vapaa-aikaa.
Tere
 
Viestit: 7
Liittynyt: 03.09.2018 16:54


Paluu Raskausaika