Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kipu nivusissa ja lonkassa - onko mitään tehtävissä?

Kipu nivusissa ja lonkassa - onko mitään tehtävissä?

ViestiKirjoittaja Kissa Kippurahäntä » 25.01.2019 11:50

Moi,

Raskauteni on viimeisen kolmanneksi alkupuolella (vkot 28 + 6), ja nyt oikean jalan lonkan, pakaran ja nivusen seutu on todella kipeä. Jokainen askel sattuu ja käveleminen on siksi vaappumista ja nilkuttamista. Onko tämä nyt sitä löystymistä? :shock: Ja jos on, niin onko mitään tehtävissä, eli onko tila pysyvä lapsen syntymään saakka vai voinko itse tehdä jotain liikuntakyvyn palauttamiseksi? Olen jo ottanut tukivyön käyttöön.

Vai voiko kyse olla esim. siitä, että joku hermo on nyt vain pahasti pinteessä, koska vauva tuntuu viihtyvän juuri tuolla oikealla puolella? Onko fyssarista/hierojasta apua tähän?

Olen kiitollinen kaikesta tiedosta!
Kissa Kippurahäntä
 
Viestit: 5
Liittynyt: 29.08.2018 22:07

Re: Kipu nivusissa ja lonkassa - onko mitään tehtävissä?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 31.01.2019 21:09

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 479
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Kipu nivusissa ja lonkassa - onko mitään tehtävissä?

ViestiKirjoittaja Lapatius » 05.04.2019 02:14

Mulla myös tukisukat autto, kun oli osittain myös reidelle tulevaa kipua, mutta niin vähän etten osannu aatella tukisukista olevan apua. Ihan muista syistä tukisukat laitoin ja huomasin, auttavan myös tähän. :)
Lapatius
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04.04.2019 22:25


Paluu Raskausaika