Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Alkuraskaudesta sekoaminen

Alkuraskaudesta sekoaminen

ViestiKirjoittaja Ekaakertaa » 15.01.2019 21:37

Mikä tähän alkuraskauden täydelliseen sekoamiseen helpottaa? Olen 32v, ensimmäistä kertaa raskaana ja nyt hurjat 5+1. Olen teini-ikäisestä lähtien pelännyt lapsettomuutta (en tiedä miksi), mutta nyt vähän omaksi yllätyksekseni tulin raskaaksi melko pian ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Positiivisen raskaustestin tein viisi päivää sitten ja kerta kaikkiaan minun aivot ovat menneet aivan solmuun asiasta. Olen niin iloinen, etten pysty ajattelemaan yhtään mitään muuta! Olen tietenkin googlettanut lähes kaiken mahdollisen ja tietysti myös keskenmenoasiat tavallaan painavat mieltä. Kuitenkin osaan jotenkin olla luottavaisin mielin. Ehkä mieli ei jotenkin ole ihan pysynyt tässä muutoksessa perässä, joten täytyy sulatella koko ajan. Toivottavasti tämä hössötys helpottaa jossain kohtaa, en nimittäin selviä koko raskautta tällaisessa sekoamisen mielentilassa. Ehkä tilanne myös helpottaa, kun uskaltaa kertoa puolison lisäksi jollekin muullekin? Olen lisäksi kalenteroinut kaikenlaista harrastustoimintaa, että saisin ajatuksia vähän muuallekin. Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Ekaakertaa
 
Viestit: 5
Liittynyt: 14.01.2019 22:29

Re: Alkuraskaudesta sekoaminen

ViestiKirjoittaja Pietu » 16.01.2019 10:39

Hei! Onneksi olkoon raskaudesta. Älä huoli kyllä se "sekoamis" fiilis kestää koko raskauden. :D Erityisen hyvä on että olet kalenteroinut itsellesi tekemistä ajatusten harhauttamiseksi. Itse olen nyt ihan viimeisilläni ja sekoaminen/huoli/ilo yms. on vain muuttanut muotoaan ja olen oppinut elämään sen kanssa. Toisina päivinä on hyvä mieli toisina taas ahdistaa ja pelottaa. Varsinkin pitkään toivotun lapsen kohdalla. Muistan kun itse tein positiivisen raskaustestin niin olin ensimmäiseen ultraan saakka ihan sekaisin omassa päässäni. Emme halunneet ennen ultraa kertoa muille koska halusimme ensin tietää itse että sikiöllä kaikki hyvin. Tee just niitä juttuja mitkä helpottaa sun oloa (liikunta, tiedon etsiminen, yms.) kyllä se pää siitä rauhoittuu kun ajatukseen tottuu.
Pietu
 
Viestit: 8
Liittynyt: 23.05.2018 14:17


Paluu Raskausaika