Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

ensimmäinen raskaus

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja taavetti » 19.03.2019 15:48

Täällä kanssa ekaa odotellaan, ja ihan ihan alussa vasta! Tällä hetkellä mennään 5+4, ja laskettu aika menee jonnekin 17.11. tienoille! Edelliset kaksi raskautta on mennyt kesken viikolla 6+x, ja pieni pelko pyllyssä mennään eteenpäin. Oireet hyvin lieviä, välillä särkee vatsaan ja tissit arat. Rintojen arkuuskin alkaa jo menemään ohi, joten pikkuhiljaa alkaa toivo loppumaan tämänkin raskauden suhteen. Mutta toivotaan parasta! :) huhtikuulla päästään julkiselle varhaisultraan, jonka jälkeen eka neuvola, mikäli jotain elävää vatsasta löytyy :)
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Hanna A » 28.03.2019 09:45

Heippahei!
Mulla ikää on 26v ja täällä odotellaan myös ensimmäistä vauvaa <3
Viime syksynä tuli keskenmeno, mutta nyt jo ollaan 19+1 viikolla :) Elokuussa ois laskettu aika ja tuskin maltetaan odottaa seuraavaa ultraa, jos saatais selville kumpi tuolla masussa on möyrimässä... :)
Hanna A
 
Viestit: 2
Liittynyt: 07.09.2018 12:17

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja lokakuunalle » 28.03.2019 17:24

Moikka,

Täällä 25v odottelee ensimmäistä :)
Tällä hetkellä 12+2. Onnellinen olo ja innolla odotamme tulevaa. :)
lokakuunalle
 
Viestit: 3
Liittynyt: 04.02.2019 19:58

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Suopursu » 29.03.2019 08:20

Hei!
Minä täytin juuri 39v ja ensimmäistä odotan. Viime kesänä olin ensimmäistä kertaa eläissäni raskaana, mutta keskenmeno tuli rv 12+0. Se oli tosi kova pettymys, kun odotukset oli kovat. Nuoresta lähtien on toivonut löytävänsä "sen oikean" jonka kanssa pääsisi perhettä perustamaan, näköjään se kestää joskus näin pitkään.. Mutta muutama vuosi sitten se tosiaan löytyi ja vauvaa ollaan toivottu jo pari-kolme vuotta. Nyt olen rv 15+4 ja tottakai onnellisia ollaan, mutta viime kesän odotuksen kälkeen nyt vielä varovaisemmin uskaltaa tästä iloita. Ei ole kelleen vielä uskallettu kertoa, jos kuitenkin jotain sattuu. Oma ikä tässä tietysti eniten pelottaa, että jos nytkään ei päästä loppuun niin onko enää mahdollisuuksia jäljellä. Mutta mukava lukea, että on muitakin saman ikäisiä ensiodottajia täällä :)
Suopursu
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.06.2018 15:20

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Jkristiina » 29.03.2019 12:54

Kukkuu! Täällä höpöttelee 23 -vuotias ensiodottaja, pienen ihmisen laskettu aika marraskuussa 3. päivä. Raskaus tuli varsin yllärinä vaikka toivottu ja odotettu onkin. Jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois joulukuussa, yhdet menkat kerkesi olla välissä ja johan tuo nappasi kertarykäsyllä :D Muuten voisikin mennä käsitykseen mutta mies on eri paikkakunnalla töissä minkä takia nähdään noin parin viikon välein max. 2 pvä kerrallaan ja aina on laskurin mukaan ovut menny ohi. Näköjään häntä ei kuitenkaan mikään pidättele ja hän on nyt sitten tulossa!<3 Raskautta ollaan jännätty ihan viikosta 3. alkaen kun olin niin malttamaton testin kanssa :3 Varhaisultrassa kävin yksityisellä viikolla 6 ja en millään malttaisi pysyä erossa sieltä!!! :D Onneksi vaan pari viikkoa niin pääsee moikkaamaan matoa masussa<3 Hassua, tuntuu ihan että oon kunnon teiniäiti kun nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä taitaa huidella siellä yli 30 :'D Mutta samassa veneessä tässä porskutellaan, tsemppiä kaikille odotukseen!
Jkristiina
 
Viestit: 1
Liittynyt: 29.03.2019 12:38

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Jenniemi » 04.04.2019 16:49

Yli kolmekymppinen ensimmäisen odottaja täälläkin, ikää nyt 31, synnytyksen aikaan 32. Menossa rv 7+5, juuri varhaisultrassa varmistettu.

Toiveissa ollut jo aiemminkin, mutta muut terveyshuolet ja lääkitys siirsivät myöhemmäksi. Olikin aikamoinen yllätys, kun heti kerrasta nappasi "näin vanhalla akalla". Kyllä jännittää!
Jenniemi
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04.04.2019 16:42

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Tuitui- » 07.04.2019 21:26

taavetti kirjoitti:Täällä kanssa ekaa odotellaan, ja ihan ihan alussa vasta! Tällä hetkellä mennään 5+4, ja laskettu aika menee jonnekin 17.11. tienoille! Edelliset kaksi raskautta on mennyt kesken viikolla 6+x, ja pieni pelko pyllyssä mennään eteenpäin.)


Täällä ekan laskettu aika 16.11! Alku on ollut pelottavaa, koska oireita ei juurikaan ja aikaisemmin keskenmeno taustalla. Eli samaistun kovasti!
Miten on siellä sujunut tähän mennessä?
Tuitui-
 
Viestit: 1
Liittynyt: 07.04.2019 21:02

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja taavetti » 08.04.2019 18:50

Tuitui- kirjoitti:
Täällä ekan laskettu aika 16.11! Alku on ollut pelottavaa, koska oireita ei juurikaan ja aikaisemmin keskenmeno taustalla. Eli samaistun kovasti!
Miten on siellä sujunut tähän mennessä?


Ihan hyvin sujuu, oireina on aina sillon tällöin arat rinnat, ja kahtena päivänä olen yllättäen oksentanut. Tänään käytiin varhaisultrassa, johon päästiin edellisten keskenmenojen takia, ja viikot oli 8+3, ihan kuten menkoista laskettuna vaikka mulla kierto on 32–33 eikä 28 päivää. :) siellä se 1,9 cm pitkä kaveri heilutti käsiään, ja sydänkin löi oikein nätisti. Laskettu aika siirtyi 15.11.

Nyt alkaisi olla isoimmat riskit takana, vaikka toki vielä on kriittisimpiä viikkoja edessä reilu 3. :) päivä kerrallaan mennään eteenpäin.
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Suskip » 12.06.2019 10:26

Täällä pian 28-vuotias esikoista odottava, rv15+0.
Meillä kyseessä kaksosraskaus, eli tuplia odotellaan :D
Suskip
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12.06.2019 10:17

Re: ensimmäinen raskaus

ViestiKirjoittaja Elizabet34 » 28.06.2019 20:44

Moikka!
Täällä 34-vuotias ensiodottaja, rv 23+2. Puolitoista vuotta yritimme lasta, joten olemme hirmu onnellisia lokakuussa syntyvästä poitsusta <3 Itseäni kiinnostaisi kovasti vesisynnytys, mikä on synnytystapana tullut moniin sairailoihin mahdolliseksi viime vuonna. Onko kukaan muu miettinyt sitä vaihtoehtona?
Elizabet34
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28.06.2019 20:27

EdellinenSeuraava

Paluu Raskausaika