Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

ViestiKirjoittaja Lanugo » 30.07.2018 16:06

Mua on vaivannut ylävatsan erimuotoiset vaivat lähes alusta asti. Millaista oiretta siis teillä närästys aiheuttaa? Muutakin kuin sitä tuttua poltteelua..

Mulla on usein iltaa kohden pahenevaa vatsan vaivailua. Turvotusta ja epämiellyttävää tunnetta. Perinteisten närästystunteiden lisäksi. Tunne paikallistuu oikealle ylävatsaan ja muistuttaa hyvin paljon sellaista käymisen tunnetta. Jos niin voi sanoa. Mua harvoin polttelee, mutta närästys tuntuu kyllä ylösvirtauksena ja sellaisena kireyden tai painon tunteena ylävatsalla ja joskus selänkin puolella. Tällöin on aina röyhtäilyä ja karvaan maun nousua joten otaksun että närästystä se on. ;) joskus oireet alkaa jo päivällä, mutta silloin poikkeuksetta se johtuu liiasta syömisestä tai jatkuvasta popsimisesta. :D

Mielenrauhaani helpottaa kaikki vastaukset. <3
Lanugo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30.07.2018 15:40

Re: Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

ViestiKirjoittaja Sonnnja » 30.07.2018 17:37

Mulla iltaisin on maha kuin ilmapallo, varsinkin ylämaha turvottaa! Suussa maistuu iltaisin pahalta, mistä seuraa napostelua paremman maun toivossa. Mahassa on tukala olo, mutta en tiedä kuinka sitä kuvailis. En tiedä, onko kyse närästyksestä, mutta näin meillä. Rv 16+4
Sonnnja
 
Viestit: 7
Liittynyt: 14.05.2018 18:46

Re: Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

ViestiKirjoittaja Avecin » 31.07.2018 00:26

Moi!
Itsellä närästys aiheuttaa juurikin polttelua, pistää vasemmalle ylävatsaan joka pahimmillaan säteilee selkään. Ja ylösvirtausta saattaa olla. Samoin en voi nukkua vasemmalla kyljellä jos närästää ja pahimmillaan nukkuminenkin on ollut haastavaa, tämä jos olen erehtynyt syömään esim rasvaista lohta iltaruuaksi. Mutta todella inhottavia kipuja saattaa aiheuttaa ja johtuu nimenomaan raskaudesta, raskausajan ulkopuolella ei närästä juuri koskaan. Nyt menossa kolmas raskaus ja sama kuvio jatkuu kun edellisissä. Etenkin näin loppuraskaudessa saa olla tarkkana mitä syö, vaisinkin iltaisin. Rv 28+2
Avecin
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16.04.2018 22:47

Re: Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

ViestiKirjoittaja Lilian » 31.07.2018 08:52

Täällä närästys oli voimakasta ekan kolmanneksen aikana ja viikon +23 jälkeen oireet palasivat.
Oireina on juurikin polttelua ja takaisinvirtausta. Vatsa turpoaa todella paljon illalla, muutenkin näin helteillä on kyllä ruoansulatus kovilla (olisi ilman raskauttakin).
Välillä tuntuu, että joko se pahoinvointikin tulee takaisin. Yhden yön olen pönttöä halaillen viettänyt rv 24, kun ruoka ei vaan sulanut ollenkaan ja helteet rasittavat oloa.
Tuntuu, että Renniellä vielä toistaiseksi pärjää ja se kyllä auttaa hieman ruokaakin sulamaan. Aina välttämättä polttelua ei saa kokonaan pois.
Lilian
 
Viestit: 16
Liittynyt: 17.04.2018 20:56

Re: Närästyksen oireet??/ylävatsavaivat

ViestiKirjoittaja Lanugo » 01.08.2018 15:19

Kiitos paljon kaikille vastauksista! :)

Mulla kans tuntunut ajoittain näillä helteillä juuri siltä, ettei ruoka sula ollenkaan. Ihan kamala tunne ja hyvin epämiellyttävä olo.
Lanugo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 30.07.2018 15:40


Paluu Raskausaika