Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Nukkuminen

Nukkuminen

ViestiKirjoittaja Kukka30 » 30.07.2018 06:35

Hei, olen nyt viikolla 28 ja olen joka yö tähän mennessä nukkunut selälleen. Nyt vasta luin että tästä voi olla haittaa vauvalle! Tätä ei mielestäni ole neuvolassa sanottu... Nyt en saa unta juuri ollenkaan kun lonkka ei tykkää kylkiasennosta. Kuinka ja missä asennossa olette saaneet parhaat unet?
Kukka30
 
Viestit: 7
Liittynyt: 19.11.2017 00:15

Re: Nukkuminen

ViestiKirjoittaja Viipi » 30.07.2018 10:43

Moi, mulla oli samaa vaivaa keskiraskaudessa. Itse taittelun ylimääräisestä peitosta hieman pehmustetta lonkan alle. Tämä toki riippuu sängystä ja meillä sänky tuntui liian kovalta ja tuntui että patjan jouset porautui lonkkaan. Tämä varmaan siksi että paino keskittyy enemmän keskivartaloon. Lääkäri suositteli myös kylmägeeliä. Itse käytin Ice poweria. Tämä meni sitten ajan kanssa ohi, enkä ole pitkään aikaan tarvinnu pehmustettakaan. Toivottavasti menee sinullakin :).

Viipi ja asukki 38+2
Viipi
 
Viestit: 5
Liittynyt: 02.04.2018 09:32

Re: Nukkuminen

ViestiKirjoittaja soontobemom » 30.07.2018 10:43

Itse olen käsittänyt asian niin, että sikiön hapensaanti voi vaarantua selälleen nukkuessa, sillä kohtu voi painaa suuria verisuonia. Kuitenkin, mikäli veri ei virtaa tulee ensin odottajalle heikko olo, josta huomaa, että asentoa kannattaa vaihtaa. Olen aina nukkunut mahalleen, mutta odotusaikana pyrkinyt nukkumaan kylkiasennossa. Polvien välissä paksuhko tyyny, jotta lonkka ei rasittuisi eikä selkä menisi aivan mutkalle. Välillä havahdun öisin selinmakuulta, enkä ole siitä sen kummemmin pelästynyt.
soontobemom
 
Viestit: 13
Liittynyt: 18.04.2018 16:24

Re: Nukkuminen

ViestiKirjoittaja Pikkuorava » 14.12.2021 20:45

Kommentoin tänne vähän jälkijunassa..
Vk 28 menossa. Kyljellään, muutaman vkn ollut ohut tyyny tai peiton reuna kaksinkerroin mahan alla. Selän takana/alla yks tyyny (sohvalla se tyyny selkänojaa vasten, selän ja selkänojan välissä). Polvien välissä ollut tyyny jo kauemmin ja nyt. Välillä alempi jalka suorana etuviistoon. Ja päällimmäisen käden alle halaukseen vähän peittoa.
Joo vähän kikkailua, mutta kannattaa nähdä vaivaa jos haluu hyvän asennon. Vartalotyynyjä on tullut kateltua netistä, yks hyvä on sivulla lightinthebox.com raskauden vartalotyyny 66,30€
Pikkuorava
 
Viestit: 5
Liittynyt: 15.07.2021 19:13


Paluu Raskausaika