Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Maalaus raskausaikana

Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja Teija82 » 20.07.2018 14:58

Luin jostain että vesiohenteisilla maaleilla on turvallista maalata raskausaikana mutta sitten nyt myöhemmin jossain luki että ei kannata maalata raskausaikana. Olen maalannut vesiohenteisilla maaleilla nyt useaan kertaan toisella kolmanneksella ja välillä olen pitänyt hengityssuojaakin vaikka tuntuu että siitäkin tulee välillä se maalin haju läpi. Täytyykö nyt murehtia että onko sikiölle tullut jotain vaurioita tästä?
Teija82
 
Viestit: 3
Liittynyt: 18.02.2018 00:18

Re: Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 23.07.2018 19:47

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja PiaK » 04.01.2021 20:19

Heippa,
Olen ollut maalaamassa vaatekaappia alkydimaalilla (Tikkurilan Miranol, liuotinpohjainen). Altistumista maalatessa tapahtui kahden illan ajan, noin 5h yhteensä. Toki hajua leijailee vielä ympäri taloa.. kuinkahan suuri riski on että sikiölle on aiheutunut jotain vauriota? Pieni paniikki iskee.. rv 18+2.
PiaK
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28.09.2020 12:54

Re: Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 09.01.2021 21:35

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja Noa » 13.06.2023 00:00

Terassin öljyäminen liuotinpohjaisella öljyllä

Hei, tulin öljynneeksi terassin liuotinpohjaisella puuöljyllä. Vasta työn tehtyäni tajusin, että öljy oli liuotinpohjaista, ja tarkistimme asian purkista. Tein käsittelyn kahteen kertaan, yhteensä altistuminen n. 5h ja etenkin tänään 2-3 h tein työtä konttaamasta hengittäen höyryä läheltä. Ilmakin oli lämmin. Lisäksi öljyä tuli käteeni iholle. Nyt huoli on kova, olen raskausviikolla 33. Voiko tästä aiheutua sikiölle vaaraa? Mitään ei jälkikäteen taida olla tehtävissä:(
Noa
 
Viestit: 1
Liittynyt: 13.12.2018 18:58

Re: Maalaus raskausaikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 16.06.2023 18:49

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika