Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Ylävatsakipu alkuraskaudsta

Ylävatsakipu alkuraskaudsta

ViestiKirjoittaja AnnaTee » 05.04.2018 13:10

Olen nyt viikoilla 11+6 ja minua vaivaa ylävatsakipu. Oikeastaan koko ajan tuntuu vähän kireältä ja välillä, varsinkin iltaa kohden, sattuu kunnolla. Mahaa turvottaa iltaa kohden ja suurin osa turvotuksesta on ihan ylävatsalla. Ei kai tässä vaiheessa vielä kohtu voi mitenkään siihen vaikuttaa, pienihän se on vielä?! Muutenkin on kurja olo kohta ho 6 viikkoa jatkuneen pahoinvoinnin kanssa, niin että en enää mitään lisätukaluuksia kaipaisi...
AnnaTee
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08.03.2018 21:37

Re: Ylävatsakipu alkuraskaudsta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 06.04.2018 20:08

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Ylävatsakipu alkuraskaudsta

ViestiKirjoittaja Tannilu » 25.04.2018 11:25

Hei,
minulla oli samanlaisia kipuja alkuraskaudesta (ja myös rankka pahoinvointi, joka kesti noin viikoille 14). Ylävatsakipu ei johtunut ravinnosta, vaikka se pahenikin yleensä iltaa kohti. Tuntui kuin ylävatsassa kiristäisi vanne. Edelleen viikolla 20 ylävatsaa pingottaa ja se kipuilee. Neuvolalääkäri sanoi, että kyse on siitä, että suolisto reagoi raskauteen (suolisto kiertää ylävatsalle). Näin ymmärsin. Edellisessä raskaudessa ylävatsakivut alkoivat vasta loppuraskaudesta, nyt jo heti 7-8 viikon tietämillä.
Tannilu
 
Viestit: 2
Liittynyt: 25.04.2018 11:20


Paluu Raskausaika