Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Vauvavakuutuksesta

Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Jojo » 24.01.2018 14:37

En tiedä minne aihepiiriin tämä pitäisi laittaa mutta laitetaan nyt tähän.
Onko muiden täytynyt toimittaa vakuutusyhtiölle raskaustodistus, äitiyskortti sekä sikiöseulonnan tuloksia (verikokeet, ultra ja riskiluku)?

Mulla vakuutukset Opssa, ei ole aikaisemmassa raskaudessa pitänyt tämmöistä nivaskaa tavaraa toimittaa.
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Sanna120518 » 28.01.2018 16:46

Minulla varausvakuutus voimassa Lähitapiolaan. Terveysselvityksessä tarvittiin kopio äitiyskortista vain sen takia, että kohtaan diabetes tuli rasti, siihen sanottiin että pitää tarkentaa että on raskausaikana todettu. Muutoin ei olisi edes vaadittu minulta kopiota kortista, tai muitakaan liitteitä. Vakuutusyhtiön oma terveysselvityslomake riitti.
Sanna120518
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28.01.2018 16:36

Re: Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Jojo » 29.01.2018 15:18

Onko sulla muitakin vakuutuksia kys. yhtiössä? Sain heiltä parhaimman tarjouksen mutta kuulemma tosi huonosti korvaavat mitään.
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Tilta » 02.02.2018 18:08

Moi. Op:sta otin vauvavakuutuksen joulukuussa 2017, La 02/2018, eivätkä tarvinneet todistuksia tai "mittaustuloksia". Vakuutuksen hakijana minun piti täyttää omaa terveydentilaani koskevia tietoja, ei muuta. Miten voi Op:n sisällä olla näin erilaisia tapoja?
Tilta
 
Viestit: 3
Liittynyt: 27.01.2018 19:36

Re: Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja HooKoo » 03.02.2018 09:49

Hei!

Terveysselvitys riitti minullakin. Voisiko tuohon nivaskan vaatimiseen olla jokin syy? Yksi kyllä-rasti voi saada varmaankin aikaan lisäselvityksen tarpeen. Tai esim. ikä, aiemman raskauden tiedot vakuutusyhtiöllä?
HooKoo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 13.09.2017 22:15

Re: Vauvavakuutuksesta

ViestiKirjoittaja Jojo » 03.02.2018 12:31

Ensimmäisestäkin oli ehtona se että mulla on raskaustodistus toimitettavana (2014) ja sama juttu tästä nykyisestäkin että ilman sitä en voinut edes hakea vakuutusta. Mutta, selvitin asiaa oplta ja heillä on edellytyksenä tämä kuulemma ollut aina, että heille on toimitettava down syndrooman riskiluku ja jos tämän on jotenkin puijannut eikä tulevaisuudessa ole riskilukua tallella, niin he voivat katkaista vakuutuksen. Olivat tehneet virheen esikoisen kohdalla kun myönsivät vakuutuksen ilman riskilukua, mutta sain pienen väännön jälkeen heiltä todistuksen etteivät voi irtisanoa esikoisen vakuutusta koska kyseessä heidän tekemänsä virhe. Nyt kilpailutettuna kaikki vakuutusyhtiöt ja nykyinen vauvavakuutus täytyy ottaa jostain muualta. Mutta älkää hukatko sitä saamaanne riskilukua, ettei myöhemmässä vaiheessa tule ongelmia vakuutuksen kanssa :)
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere


Paluu Raskausaika