Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Pistävä tunne kävellessä ja selkäjumi

Pistävä tunne kävellessä ja selkäjumi

ViestiKirjoittaja Hanski8 » 31.08.2017 10:49

Hei!

Minulla on tällä hetkellä raskausviikkoja 35. Minulla tulee usein tosi pistävä tunne alapäähän, varmaankin virtsarakkoon/putkeen, kun kävelen tai joskus riittää kun vain siirryn seisoma-asentoon. Tunne kestää vain hetken ja tulee usein jokusen askeleen jälkeen takaisin, jolloin pitää ihan pysähtyä. Tunne on siis paljon hetkellisempi ja pistävämpi, kuin se että vain pissattaisi. Kävelylenkit ja kaupassakäyntikin on välillä vaikeaa tämän takia. Onko tämä ihan normaalia näin loppuraskaudesta vai pitäisikö tutkia tarkemmin? Alle viikon päästä minulla kyllä on jo loppuraskauden neuvolalääkäri. Vauva on jo pää alaspäin ja kuulemma pää aika tukevastikin kiinnittynyt, joten oletan vaivan johtuvan siitä, että pää painaa alapäähän ja aiheuttaa pistävän kivun.

Lisäksi usein on päiviä, että maha on tosi kireänä jatkuvasti ja selkäkin kiristyy ja menee ihan täysjumiin, kylkiasento ainut, jossa kiristys hellittää. Nämä vaivat meinaavat melkoisesti rajoittaa omaa aktiivisuutta ja toimintakykyä.

Terv. Hanski
Hanski8
 
Viestit: 1
Liittynyt: 30.07.2017 23:13

Re: Pistävä tunne kävellessä ja selkäjumi

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 31.08.2017 20:07

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika