Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kokemuksia napakivusta?

Kokemuksia napakivusta?

ViestiKirjoittaja Matildah_ » 22.07.2016 11:36

Heippa odottajatoverit,
Itselläni on ollut aika ajoin vaivana vihlova kipu navan seudulla. Alkuraskaudessakin jo, mutta nyt toisella kolmanneksella yhä enemmän. Alkuun ajattelin napakivun johtuvan muista vatsavaivoista, kuten hidastuneesta aineenvaihdunnasta/ummetuksesta. Nyt toisella kolmanneksella olen ajatellut, että olisiko jotain kasvuun liittyvää? Olen koittanut lueskella aiheesta, mutta kovin vähän löytyy tietoa. Jollakin keskustelupalstalla törmäsin siihenkin, että voisi olla jotain supisteluun liittyvääkin... josta sainkin jo paniikin, että mitä jos onkin sellaista?! viikkoja itselläni on vasta 22+2. Ekasta raskaudesta kyse, niin tuntuu, että joka vaivan ajattelee olevan heti pahinta mahdollista :roll: Soitin asiasta kyllä neuvolaankin, mutta kovin epävarma vastaus tuli sieltäkin. Epäilivät kohdun kasvuun liittyviä kipuja. Kipu on siis vihlovaa, ihan kuin puukolla iskettäisiin navan seudulle. Välillä kestää vain hetken, välillä kauemmin. Esim. nyt ollut jo vuorokauden putkeen. Välillä on hankala kävelläkin, kun vihlominen pahenee. Olen myös huomannu, että jotenkin on yhteydessä hengitykseen. Syvään hengittäessä tuntuu voimakkaampana. Kellään muulla kokemusta asiasta??
Matildah_
 
Viestit: 1
Liittynyt: 13.06.2016 21:14

Re: Kokemuksia napakivusta?

ViestiKirjoittaja Jensan » 08.10.2016 10:05

Minulla on ollut vastaavia kipuja. Neuvolassa kätilö epäili liittyvän kasvavaan kohtuun. Itse ajattelin sen kenties liittyvän leikatun napatyrän arven kiristelyyn, mutta ei liene sitä, varsinkaan kun ei aina ole samalla kohtaa. Näitä kipuja tulee melko harvoin, mutta on juuri tuollainen kuvaamasi kaltainen; vihlova ja tuntuu enemmän syvään hengittäessä. Minull anyt viikkoja 24+6, mutta neuvolassa puhuin asiasta juurikin viikoilla 22+4. Ja jo aiemmin kipua tuntui...
Jensan
 
Viestit: 4
Liittynyt: 05.10.2016 18:50


Paluu Raskausaika