Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Istukan sijainti

Istukan sijainti

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 03.03.2016 19:27

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Istukan sijainti

ViestiKirjoittaja L81 » 03.03.2016 21:44

Hei!
Mulla juuri tänään rakenneultrassa (rv 20+1) todettiin, että istukka on aika matalalla, ja lisäksi todettiin vasa praevia, mutta asiaa tutkitaan vielä äitiyspolilla, josta tulee kutsu joskus. Nyt olen googlettanut näitä juttuja ja olen yhtäkkiä vähän kauhuissani, että mitä voikaan tapahtua. Lääkäri sanoi, että mulle tehdään suunniteltu sektio ehkä rv 36, koska tosiaan riskinä on napanuoran repeytyminen ja ties mitä. Ei kuulemma tarvitse huolissaan olla, mutta kyllä mua nyt rupes kauhistuttamaan tämä asia. Mutta eihän asialle nyt voida kai muuta tehdä kuin seurata. Kai näissä ihan hyvä ennuste on nykyään, kun näin ajoissa asia huomataan? Onhan? Ei neuvottu varomaan mitään (esim. yhdyntää) ainakaan vielä, myöhemmin vasta...
L81
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.03.2016 21:32

Re: Istukan sijainti

ViestiKirjoittaja Alexa85 » 06.03.2016 03:25

Mulla ekassa ultrassa näky että istukka on edessä vatsan puolella ja oli liian alhaalla. Seuraavassa ultrassa näky et oli onneksi noussut ylemmäs eikä tartte enempiä seurata eli normaali alatiesynnytys onnistuu näillä näkymin ellei muita ongelmia sit myöhemmin tule eteen.
Alexa85
 
Viestit: 1
Liittynyt: 02.03.2016 02:20

Re: Istukan sijainti

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 08.03.2016 19:22

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika