Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Vatsantoiminta

Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Marras » 16.07.2015 14:48

Hei, käytän ensimmäistä kertaa iPana-sovellusta ja ajattelin nyt kysyä, kun täällä näyttää olevan melko aktiivista keskustelupalstalla ja täällä on terveydenhoitaja tavoitettavissa :) Olen nyt rv 23+2 ja olen viime viikon aikana huomannut, että vatsani on löysällä normaalista poiketen. En ole syönyt epätavallisesti ollenkaan ja ihmettelen, mistä tämä johtuisi: onko kyse vaan raskaudesta ja hormoneista? Milloin tulisi huolestua enemmän jos vatsa menee ihan kuralle, ripulille?
Marras
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27.05.2015 11:41

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 21.07.2015 20:13

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Marras » 22.07.2015 14:44

Kiitos vinkeistä :) nyt on jo rauhoittunutkin, itseasiassa sen jälkeen, kun lisäsin kuidun saantia ruokavaliossa ja jätin magnesium-lisän tauolle (hoksasin, että aikaisemmin magnesium-lisä on laittanut vatsan löysemmälle juuri tähän tapaan).
Marras
 
Viestit: 4
Liittynyt: 27.05.2015 11:41

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 24.07.2015 19:21

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Marsa85 » 23.08.2015 20:20

Moikka!

Minulla on ollut vähän sama homma, että ummetuksesta ei ole tietoakaan mutta aika ajoin vatsa menee sekaisin. Olen ollut huomaavinani, että satunnainen rasvaisen ruuan syöminen laittaa ainakin itsellä pakin sekaisin. :)

Muuten vatsa toimii kyllä lähes kellon tarkasti edelleen (Rv 17+2), mutta olenkin kyllä yrittänyt pitää hyvää huolta kuidun saannista ja riittävästä nesteytyksestä.
Marsa85
 
Viestit: 3
Liittynyt: 23.08.2015 20:09

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 25.08.2015 21:39

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Hanna-Mari_ » 04.04.2022 15:48

Hei, onko siis ihan ok käyttää magnesiumia raskausaikana? Itse olen ummetuksen saanut pois magnesiumilla, mutta nyt en ole uskaltanut koittaa. Mikä annostus on sallittua?
Hanna-Mari_
 
Viestit: 1
Liittynyt: 16.02.2022 12:01

Re: Vatsantoiminta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 04.04.2022 18:42

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Raskausaika