Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Poreallas ja raskaus

Poreallas ja raskaus

ViestiKirjoittaja Katariina » 06.01.2024 18:55

Netistä löytyy epäselvää tietoa saako käydä porealtaassa/kuumassa kylvyssä raskaana? Itse olen käynyt kylpylöissä ja olskellut porealtaassa monesti.. En usko, että kylpylöiden vesi olisi niin kuumaa että siitä on haittaa sikiölle.. Vai?
Katariina
 
Viestit: 2
Liittynyt: 20.10.2023 06:14

Re: Poreallas ja raskaus

ViestiKirjoittaja Huhtivaavi » 07.01.2024 18:55

Saa olla, itse vietin paljussa vuodenvaihteen ja saunottuakin on tullut. Kyselin samaa omalta neuvolalta. Ainoastaan jos olisi jotain oireita alatiessä, niin sitten välttää uimista tulehdusriskin vuoksi. (esim. Avautumista) Toki hyvä on käydä välillä vilvoittelemassa ja muistaa nesteytys.
MalluR
Huhtivaavi
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15.09.2023 05:10

Re: Poreallas ja raskaus

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 13.01.2024 12:59

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Poreallas ja raskaus

ViestiKirjoittaja Hanna_hoo » 15.01.2024 17:08

Kuulin, että huonosti desinfioiduista altaista voi saada legionellan, joka voi aiheuttaa hengenvaarallisen sairaalahoitoa vaativan infektion. Olen itse välttänyt altaita loppuraskaudesta.
Hanna_hoo
 
Viestit: 1
Liittynyt: 26.07.2023 09:13


Paluu Raskausaika