Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Reissutyö raskaana

Reissutyö raskaana

ViestiKirjoittaja Sirkkaliisa » 22.09.2023 14:19

Hei!
Kaipailisin kokemuksia/vartaistukea reissutyön tekemisestä raskaana, sekä hoitajan mielipidettä työn vaikutuksista raskauteen ja turvallisuudesta.

Oletko tehnyt raskauden aikana reissutyötä, onko työ aiheuttanut stressiä tai ongelmia raskauden aikana?

Itse teen reissutyötä jossa oletus on että olet työpaikalla(=ulkomailla) n. 2-8 viikkoa. Tähän sisältyy tessin mukaan 70 työtuntia viikossa + ylityöt. Vapaapäivä on siis seuraavan kerran kun kotiudut. Kiipeilyä ja epätasaisella alustalla olemista jonkin verran. Valvomista paljon, n. 50% työstä on yötyötä.
Lääkäriin pääsee, mutta viive voi olla useita tunteja, jopa vuorokausi tai ylikin.
Tällä hetkellä olen työttömänä työnhakijana ja mahdollisuus olisi tehdä raskauden aikana 1-3 tälläistä työjaksoa. Yötyötä ei voi välttää ja ilmoitusvelvollisuus työnantajalle toki on. Itseä mietityttää kovasti töihin lähtö, huoli omasta jaksamisesta ja tietenkin se, mitä jos jotakin sattuu. Koska en ole työsuhteessa, en voi saada myöskään sairaslomaa.
Kovasti punnitsen vaihtoehtoja, kotiin jääminen raskauden ajaksi kun ei sekään ole houkuttavin vaihtoehto, mutta toisaalta riskin otto muutaman työviikon takia huolettaa, etenkin kun olen jo ennestään kokenut työn kyllä mielekkääksi, mutta hyvin kuormittavaksi ja raskaaksi.
Sirkkaliisa
 
Viestit: 4
Liittynyt: 16.08.2023 12:03

Re: Reissutyö raskaana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 22.09.2023 18:45

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika