Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Hidas painonnousu

Hidas painonnousu

ViestiKirjoittaja Minke » 17.08.2023 13:22

Hei!

Olen nyt raskaana viikolla 17+ ja minua alkoi neuvolalääkärin ajan jälkeen mietityttää riittävä painon nousu. Painoin ennen raskautta hieman alle 62 kiloa ja kaksi viikkoa sitten neuvolassa noin 67,5kg. Mutta tällä viikolla sama vaaka näytti noin kilon verran alhaisempaa lukemaa. Kumpikin punnitus oli samaan aikaan vuorokaudesta. Olenko syönyt liian niukasti? Sinänsä syön ihan hyvin mielestäni, mutta välipalaa en oikein ole oppinut syömään enkä muutenkaan varmaan syö juuri raskautta edeltävää aikaa enemmän. Jos olen syönyt liian vähän kaloreita niin voiko siitä olla vauvan kasvulle ja kehitykselle jotakin haittaa?
Minke
 
Viestit: 3
Liittynyt: 20.08.2020 17:42

Re: Hidas painonnousu

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 18.08.2023 22:00

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 762
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika