Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Raskaudesta kertominen lähisukulaisille

Raskaudesta kertominen lähisukulaisille

ViestiKirjoittaja Heidiina » 11.04.2023 07:06

Olen raskaana, yli puolen välin jo. Kerroin yhteisesti lähimmille sukulaisille (eri ikäpolven ihmisiä), että mulle on tulossa vauva ja näytin ultrakuvia. Hämmennys ja shokki oli hyvin suuri, kun en saanutkaan takaisin onnitteluita ja halauksia, eikä asiasta kommentoitu/kysytty mitään. ”Jaaha” oli lähinnä vastaus. Millaisia vastaanottoja ootte saaneet yksin kertoessanne raskaudesta? Mitä ajatuksia herättää?
Eivät tosiaan mitään keskustelua saaneet aikaan.
Heidiina
 
Viestit: 1
Liittynyt: 25.01.2023 18:16

Re: Raskaudesta kertominen lähisukulaisille

ViestiKirjoittaja cate » 16.04.2023 10:48

Hei, onko ensimmäinen lapsi? Minulla on 4 lasta ja 1 keskenmeno. Viimeksi kun kerroin raskaudesta, joka meni siis kesken niin vastaanotto suurilta osin oli negatiivista. Olen kuulemma liian vanha, minulla on jo liikaa lapsia tai olen itsekäs kun haluan vielä lisää lapsia. Eli oli kyllä itsellekin yllätys, että vauvauutinen oli niin negatiivinen asia monille. Nyt uusi raskaus tosi alussa, mutta aion pitää tiedon niin pitkään itselläni kun mahdollista. Surullista, että et saanut onnitteluja. Voihan olla, että sukulaisesi oikeasti yllättyivät, eivätkä osanneet siksi sanoa mitään. Ehkä tilanne muuttuu vauvan synnyttyä. Saat itse kuitenkin iloita raskaudestasi ja vauvasta täysin!
cate
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.07.2018 23:53

Re: Raskaudesta kertominen lähisukulaisille

ViestiKirjoittaja Emmu22 » 09.06.2023 21:17

Hei!
Itse koen, ettei pitäisi olla mitään väliä sillä, monennellako raskausviikolla sattuu olemaan. Jos ihmiset ovat todella iloisia puolestasi, he olisivat yhtä innokkaita, olisi kyseessä vasta viikko 5 taikka 35. Ja jokainen äiti tekee itse valinnan, milloin tuntee olonsa mukavaksi jakaa uutisen muille.
Jos sukulaisten kanssa tapaa usein, voi hämmästys olla suurta, jos eivät ole nähneet 'muutoksia' kehossa, vaatetuksessa taikka ruokailussa. Joillekin stereotyyppinen elämäntilanne lapaen hankinnalle ei sopinut kuvaan ja voivat olla pöllähtyneitä yllätyksestä.
Toivottavasti sukulaiset ovat lämmenneet ajatukselle ja ovat onnessaan, tai jos vauveliini on jo syntynyt, niin olisivat pikkuperheesi tukena :D
Emmu22
 
Viestit: 2
Liittynyt: 09.06.2023 21:04


Paluu Raskausaika