Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Supiinioireyhtymä

Supiinioireyhtymä

ViestiKirjoittaja Ninni5 » 08.04.2023 16:28

Neuvolassa on kehotettu välttämään selällään nukkumista ja siksi olenkin nukkunut jommalla kummalla kyljellä. Joudun vaihtamaan kylkeä monesti yössä, koska lonkkani kipeytyvät.

Olen raskausviikolla 38 ja nukuin oikealla kyljellä. Heräsin herätyskelloon ja herättyäni huomasin itselläni heikon olon, vähän pyörrytti ja oli jotenkin aivan voimaton olo. Vaihdoin kylkeä vasemmalle kyljelle ja olo parani. Välittömästi kyljen vaihtamisen jälkeen sikiöllä alkoi hikka. Nyt minua alkoi huolestuttamaan, aiheutuiko sikiölle hapen puutetta minun oikealla kyljellä nukkumisestani, sillä luin raskaussovelluksesta, että myöskään oikealla kyljellä nukkumista ei suositella. Tulisiko minun jatkossa välttää myös oikealla kyljellä nukkumista?
Ninni5
 
Viestit: 3
Liittynyt: 27.08.2022 20:11

Re: Supiinioireyhtymä

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 14.04.2023 21:02

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika