Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Ummetuksen lääkitys

Ummetuksen lääkitys

ViestiKirjoittaja Valeria01 » 16.03.2023 17:00

Olen kärsinyt ihan alusta asti ummetuksesta (nyt RV11) ja tuntuu menevän vain huonommaksi. Perinteiset keinot on jo käytössä: syön kuivattuja luumuja, juon paljon vettä, ruokavaliossa on runsaasti kuituja, urheilen… kaapista löytyy jo Pegorion-valmiste, mutta tämä on aika hidasvaikutteinen. Onko jotain tehokkaampaa lääkettä mitä saisi raskaana käyttää, jos tulee oikeasti tukala olo?
Valeria01
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01.02.2023 20:42

Re: Ummetuksen lääkitys

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 17.03.2023 19:32

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Ummetuksen lääkitys

ViestiKirjoittaja Valeria01 » 20.03.2023 16:51

Pegorionin hidasvaikutteisuudella tarkoitan sitä että ainakin kun itse sitä otin päivän aikana useamman pussin niin vaikutusta sai odotella kuitenkin lähes kaksi vuorokautta, eli ehdin Pegorionia ottamaan pari päivää putkeen (minkä siis ymmärsin ohjeista että olisi ihan normaalia). Kuitenkin kun se parin päivän ummetus jo vaivaa niin parin päivän lisäodottelu on aika tuskaista.
Kuitua saan päivässä tyypillisesti 30-50g eli ei varmaan ole tarvetta lisäkuidulle valmisteen kautta? Päinvastoin olen pohtinut pitäisikö kuidun saantia rajoittaa jos se nousee lähemmäs 50g per päivä?
Seuraava neuvola noin kuukauden päästä, otan puheeksi siellä vielä jos siihen mennessä en saa tätä ikävää vaivaa kontrolliin!
Valeria01
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01.02.2023 20:42

Re: Ummetuksen lääkitys

ViestiKirjoittaja R Rosa » 09.06.2023 00:33

Minä olen syönyt visibliniä kysymättä lääkäriltä. Onko se haitaksi? Hirveä ummetus, joka pahentaa pahoinvointia ( edelleen viikolla 21.)
R Rosa
 
Viestit: 6
Liittynyt: 14.12.2021 19:50

Re: Ummetuksen lääkitys

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 10.06.2023 18:53

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika