Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Pitkä sairasloma

Pitkä sairasloma

ViestiKirjoittaja Viipi? » 23.01.2023 13:25

Nyt on menossa rv 15 ja olen jo joutunut olemaan töistä pois supistusten, vuodon ja kipujen vuoksi. Teen fyysistä työtä yksintyöskentelymyymälässä, jossa on paljon raskaiden laatikoiden nostoa, kyykkäämistä sekä kurottelua.
Työterveydessä suunnittelevat josko kirjoittaisivat minulle pitkän sairasloman, mutta itselläni on vielä kova kynnys jäädä töistä pois.
Minua huolettaa myös se että tipun Kelan päivärahalle väkisin jossain vaiheessa, jonka pelkään vaikuttavan tuleviin tukiin.
Vanhempainraha/raskausraha lasketaan 12 kuukautta taaksepäin, mutta mistä päivästä se lasketaan? lasketaanko se siitä päivästä milloin hakemus tehdään (oliko se sen 154pv jälkeen) vai siitä päivästä jolloin vanhempainrahaa aletaan maksamaan?
Työnantajamme tarjoaa 3kk palkallista äitiyslomaa, meneekö se siis niin, että saan raskausrahakauden alusta 3kk normaalia palkkaa ja tuet menevät työnanjalle ja sen jälkeen saan tuota vanhempainrahaa?
Anteeksi tyhmät kyselyt, mutta en ole saanut näihin luotettavaa vastausta muualta :roll:
Viipi?
 
Viestit: 1
Liittynyt: 10.12.2022 10:53

Re: Pitkä sairasloma

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 24.01.2023 18:51

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51


Paluu Raskausaika