Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Keskiraskauden toistuva rusehtava vuoto

Keskiraskauden toistuva rusehtava vuoto

ViestiKirjoittaja JMS » 27.10.2022 22:02

Olen tällä hetkellä 16. raskausviikolla. Tänään pyyhittäessä tuli rusehtavaa kökkärettä. Aikaisemmin samanlaista tuli 14. raskausviikolla, jolloin vuoto alkoi kellertävänä ja muuttui rusehtavaksi parin päivän päästä. Kävimme neuvolan ultrassa, ja sikiöllä oli tuolloin kaikki hyvin. Rusehtava vuoto loppui parin päivän päästä. Reippaan viikon jälkeen taas sama homma, ja nyt huolettaa, onko tämä normaalia vai onko jokin vikana. Taustaltani löytyy keskenmeno rv 11, joka alkoi samanlaisella vuodolla, ja nyt olen melkoisen ahdistunut.

Emättimen suu tuntuu ärtyneeltä ja kuivalta. Alamahaa on virtsarakon kohdalta kirvellyt jo reilun viikon, ja aamuisin virtsaamisen lopuksi on virtsaputken suuta hieman kirvellyt. Kävin antamassa pari päivää sitten virtsanäytteen, ja testit näyttivät negatiivistä.

Mietin, voivatko rusehtava vuoto ja virtsatietulehdusta muistuttavat oireet liittyä toisiinsa?
JMS
 
Viestit: 2
Liittynyt: 27.10.2022 20:34

Re: Keskiraskauden toistuva rusehtava vuoto

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 28.10.2022 18:56

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Keskiraskauden toistuva rusehtava vuoto

ViestiKirjoittaja JMS » 13.12.2022 15:10

Vastaan tähän, jos joku muu etsii aiheesta tietoa.

Kävin ykstyisellä gynekologilla. Minulla oli istukkaa kohdunsuun päällä, ja lääkäri arveli, että vuoto johtui liian rajusta liikunnasta. Tein paria päivää ennen kumpaakin vuotokertaa bodycombatin. Sikiöllä oli kaikki hyvin, mutta lääkäri kielsi salitreenit ja jumpat. Vain kevyt kävely ja joogan tapainen liikunta oli sallittu. Näitä ohjeita noudattamalla rusehtavaa vuotoa ei toistaiseksi ole tullut. Nyt rv 22 menossa.
JMS
 
Viestit: 2
Liittynyt: 27.10.2022 20:34


Paluu Raskausaika