Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Hoitajalakko ja raskauden seuranta

Hoitajalakko ja raskauden seuranta

ViestiKirjoittaja Maikkila » 07.04.2022 09:08

Hei!
Hoitajalakon vuoksi minulta peruttiin tämän viikon tiistailta 5.4. ensimmäinen verikoeaika. Minulla on tällä hetkellä raskaus vaiheessa H10+5. Ensimmäinen neuvolakäyntini on 11.4. eli 12. viikolla. Niskapoimu-UÄ-tutkimusaikaa ei ole sovittuna, tai muutakaan aikaa tuon terveydenhoitajan tapaamisajan lisäksi. Huolestuttaa, viivästyykö jonkin asian tutkiminen lakon vuoksi.
Asun Turussa, ja ainakin täällä neuvolan puhelinpalvelukin on suljettu. Enkä oikein tiedä mistä löytäisin infoa tilanteesta, tai mistä saisin yhteyttä ammattilaisiin.
Yksi vaihtoehto olisi mennä yksityiselle, mutta mielelläni kyllä ottaisin peruspalvelut kunnalta, kuten kaikki muutkin ovat ne saaneet. Kävin jo omakustanteisesti yksityisellä gynekologilla varhaisultrassa kolmisen viikkoa sitten, koska halusin poissulkea keskenmenon siinä vaiheessa. Edellinen raskauteni nimittäin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja minulla oli kuollut alkio kohdussa useita viikkoja, ennen kuin se huomattiin vasta NP-ultrassa. Siksi varhaisultra oli tässä raskaudessa minulle tärkeä kontrolli.
Pystyisiköhän tähän vastaamaan joku ammattilainen?
Kiitos jo etukäteen.
Maikkila
 
Viestit: 1
Liittynyt: 18.08.2021 12:56

Re: Hoitajalakko ja raskauden seuranta

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 09.04.2022 16:24

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika