Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Sykkeen nousu rasituksen aikana

Sykkeen nousu rasituksen aikana

ViestiKirjoittaja Uusiäiti94 » 22.03.2022 12:17

Olen paljon liikkuva äiti raskausviikoilla 22+4, ohjaan työkseni ryhmäliikuntaa useamman kerran viikossa. Ohjaukset tuntuvat hyvältä ja jaksaminen arjessa on parantunut huomattavasti työn myötä. Siitä huolimatta, etten juurikaan hengästy itse ohjatessa niin, tunnista riippuen, sykkeeni saattaa nousta 150-170 lukemille. En ole sen kummemmin asiaa aiemmin raskaudessa pohtinut, kunnes nyt kun ohimennen luin ohjeistuksen, jossa sanottiin ettei äidin syke saisi juurikaan nousta yli 150. Pitäisikö tässä kohtaa huolestua tai rajoittaa ohjauksia, vaikka oman jaksamisen puolesta ne sujuvat todella hyvin? Minulla on nuoresta saakka noussut syke helposti rasituksessa, mutta palautuu takaisin leposykkeille hyvin pian rasituksen jälkeen.
Uusiäiti94
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27.11.2021 14:05

Re: Sykkeen nousu rasituksen aikana

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 26.03.2022 19:48

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika