Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Alkurskaus viikot

Alkurskaus viikot

ViestiKirjoittaja AWL » 25.02.2022 05:28

Olen alkanut heräilemään aikaisin puhuttaan kello: 2-4 aamu yöstä enkä saa unta. Ja mietinkin, että onko se pahasta valvoa jos ei saa unta vai pitäisikö koittaa saada unta pakottamalla ja yrittämällä jotain konsteja? Eli voiko tämä olla alkiolle haitallista? Valvominen siis?

Onko normaalia, että näin alkuraskausaikana esiintyy ruokahaluttomuutta tai ettei ole näläntunnetta, joka vaikeuttaa normaalin ruoka rytmin ylläpitämistä? Kyseessä ei ole siis pahoinvoinnista johtuvaa ruokahaluttomuutta. Tunne on siis outo sillä olen aina ennemmin tottunut syömään usein isojakin annoksia.

En juo tai syö paljon maito/maitoa sisältäviä tuotteita. Tulisiko minun siis yrittää juoda/syödä maitotuotteita tai maitoa sisältäviä ruokia enemmän? Sillä tiedä, että en ehkä saa tarpeeksi maidosta tarvittavia ravintoaineita, kun en niitä kauheasti nauti. Emin. Juon jokaisella aterialla vettä. Ja aamuisin saatan syödä 2 palaa ruisleipää johon laita 2 juusto siivua, mutta siinä on aikalailla kaiken kaikkiaan maidon kulutukseni normaalina päivänä.

Kaikki kysymykset kohdistuvat loppujen lopuksi siihen, että onko näillä asioilla vaikutusta alkion ja myöhemmin sikiön kehitykseen, jotta voin muuttaa toimintatapojani jos ne ovat haitallisia?
AWL
 
Viestit: 1
Liittynyt: 24.02.2022 17:26

Re: Alkurskaus viikot

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 26.02.2022 18:17

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55


Paluu Raskausaika