Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Yöheräily oikeus sairaslomaan

Yöheräily oikeus sairaslomaan

ViestiKirjoittaja Riitta80 » 25.05.2024 04:34

Olen kaksi viikkoa ollut töissä niin että heräön yöllä kahdelta enkä nuku sen jälkeen. Töissä on väsynyt olo. Työterveys ei myönnä sairaslomaa. Mikä on mulle oikein?
Riitta80
 
Viestit: 17
Liittynyt: 10.08.2022 07:53

Re: Yöheräily oikeus sairaslomaan

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 27.05.2024 19:00

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 485
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Yöheräily oikeus sairaslomaan

ViestiKirjoittaja Aaneli » 27.05.2024 23:21

Itse sanoin että on liitoskipuja ja sen takia nukun huonosti. Määrättiin nukahtamislääkettä ja sain 4 päivää sairaslomaa. Auttoi kun sai muutaman yön nukkua hyvin ajattelematta sitä, että aamulla on mentävä töihin. Huomasin itsellä, että siitä tuli paniikki ja samalla kierre. En varmasti enää nukhatanut 2 jälkeen, koska panikoin sitä miten jaksan työpäivän. Kävin itse sairaslomaa aina terveyskeskuksesta enkä työterveydestä. Siellä ne on ymmärtäväisiä eivätkä ota mitään riskiä asian suhteen. Minulle lääkäri sanoi, että pitää kuunnella omaa jaksamista vaikka raskaus ei ole sairaus. Aina voi pyytää lisää sairaslomaa jos pienempi määrä ei riitä.
Aaneli
 
Viestit: 1
Liittynyt: 23.10.2023 10:15

Re: Yöheräily oikeus sairaslomaan

ViestiKirjoittaja Tonttutoljanteri » 28.05.2024 19:11

Kannattaa olla neuvolaan yhteydessä. Tai jos olet jostain syystä äitiyspolin asiakas. Itse sain kolme viikkoa koska en saanut nukuttua kuin 2-4h/yössä.
Tonttutoljanteri
 
Viestit: 14
Liittynyt: 20.12.2023 13:32


Paluu Raskausaika