Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Kokemuksia rintapumpuista?

Kokemuksia rintapumpuista?

ViestiKirjoittaja Jojo » 25.05.2018 11:10

Teille kaikilla, jotka olette hankkineet rintapumpun, mikä merkki ja malli? Kokemuksia, mielipiteitä?
Jojo
 
Viestit: 80
Liittynyt: 25.09.2017 14:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia rintapumpuista?

ViestiKirjoittaja Emmara » 30.05.2018 21:53

Medelan käsikäyttöinen pumppu käytössä harvakseltaan. Toimii minulla hyvin, kun pumppailen harvakseltaan jos jostain syystä rinnat tuntuvat liian täysiltä tai oli pakkasilla lähdössä ulos ja vauva söi vain toisen rinnan 'tyhjäksi'. Helppo käyttää ja puhdistaa ja minun suihkutissit lypsää ihan hyvin.

Synnärillä ( Tays) käytin myös Medelan jalallista automaattista sähköistä pumppua. Tuntuma ehkä hellempi kuin käsikäyttöisessä( no ei tietty olisi pakko pumppailla niin kovasti :roll: ) ja jos lypsäisi enemmän esim luovutukseen asti tai maitoa tulisi huonommin, kuten alussa, niin silloin sähköinen ehkä säästäisi aikaa.
Emmara
 
Viestit: 11
Liittynyt: 24.02.2017 23:14

Re: Kokemuksia rintapumpuista?

ViestiKirjoittaja Johna » 29.07.2018 21:21

Itse koin Medelan sähkökäyttöisen parhaana. Käsikäyttöisillä en saanut maitoa irtoamaan yhtä hyvin. Emman käsikäyttöinen oli huonoin. Medelan käsikäyttöinen riitti siihen, että parin päivän tauko imetyksestä onnistui ja sain sillä pahimpia pingotuksia purettua. Jos ajatus olisi pumpata varastoon tai nostattaa lisää maitoa, niin ehdottomasti suosittelisin sähkökäyttöistä. Toki niissäkin on eroja, en esim aventin pumppua ole testannut.
Johna
 
Viestit: 1
Liittynyt: 18.04.2018 18:49

Re: Kokemuksia rintapumpuista?

ViestiKirjoittaja Valkea kuulas » 08.11.2018 02:49

Käytin sairaalassa Medelan sähköistä rintapumppua, ja päädyin ostamaan Medela Swing -rintapumpun (sähkökäyttöinen) myös kotiin heti sairaalasta palattuani. Harkitsin etukäteen myös Avent-pumppua, mutta olen nyt erittäin tyytyväinen, että valitsin tuon Medelan. Erityisesti haluan kehua paketissa mukana tullutta ”tuttipullon imuosaa” (Alma/Calma): tämän avulla tuttipullosta ei virtaa maitoa hirveällä vauhdilla vaan vauvan tulee imeä maitoa pullosta.

Minulla alkoi maito nousta vasta sairaalasta kotiin palattuani ja uskon, että tuon rintapumpun ja lisäosana tulleen ”tuttipullon imuosan” avulla sain helpotettua imetyksen käynnistymistä, vaikka vauva ei löytänyt oikeaa imuotetta rinnalla heti alussa. Lisäksi Medela-pumpun hyviä puolia on helppokäyttöisyys. Osia ei myöskään ole liikaa, joten puhdistaminen on kohtuullisen helppoa.
Valkea kuulas
 
Viestit: 3
Liittynyt: 27.02.2018 22:21


Paluu Imetys