Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

välilihan hieronta?

välilihan hieronta?

ViestiKirjoittaja Mamalng » 20.01.2020 22:11

jotkut tutut on saaneet ohjeita välilihan rasvauksesta ceridalilla ja hieronnasta että väliliha venyisi synnytyksessä paremmin ja voitaisiin välttyä episiotomialta. onko tää uusi juttu vai jjohtuuko siitä että mulla on eppari leikattu esikoisesta kun mulle ei oo tästä puhuttu neuvolassa
Mamalng
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01.01.2020 23:47

Re: välilihan hieronta?

ViestiKirjoittaja Tsuppi » 04.02.2020 21:07

Kiinnostaa täälläkin, lisäksi Epi-no delphine (googleta) olisi yksi mahdollisuus valmistautua. Aiotaanko näitä suositella neuvolan toimesta jossain vaiheessa? Milloin välilihan hieronta/venytys pitäisi aloittaa?
Tsuppi
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04.02.2020 20:50

Re: välilihan hieronta?

ViestiKirjoittaja taavetti » 06.02.2020 14:26

Ite luin tästä netistä, neuvolassa ei asiasta puhuttu mitään. Mä aloin hieroa, öljytä ja venyttää joskus 35 viikolla, ja muutaman päivän jaksoin kunnes totesin, että antaa olla. Aivan järjettömän hankalaa puuhaa yrittää mahan kanssa ähkiä tollasta joka ilta tai edes joka toinen ilta. :D pieni eppari tehtiin synnytyksessä omasta pyynnöstäni, repeämiä ei ollenkaan. Mun mielestä epparia pelätään vähän liikaa. Se ei satu, paranee nopeasti ja ainakaan itelläni ei vaivaa ollenkaan näin 3 kk synnytyksen jälkeen. Kyllähän sen painaessa vielä tuntee, mutta esim. yhdyntää ei haittaa ollenkaan.
taavetti
 
Viestit: 33
Liittynyt: 07.06.2018 14:02


Paluu Tarvikkeet, varusteet, välineet