Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Ylläpito/Maria » 15.05.2014 16:41

Kysymys: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

Terveydenhoitajan vastaus: Kelalta saatava äitiyspakkaus on hyvä aloituspaketti vauvaa varten. Siinä on mm. vaatteita ja hygieniatuotteita vauvaa varten. Isompia hankintoja ovat vaunut, pinnasänky, hoitopöytä ja mahdollisesti turvaistuin, mikäli omistatte auton. Hyvissä ajoin kannattaa ostaa tutteja, tuttipulloja, varuiksi muutama purkki äidinmaidonkorviketta. Mikäli imetystyyny tuntuu omalta, sellaisen voi myös ostaa. Rintareppu/kantoliina on kätevä vauvan kanssa (näitä ei yleensä aivan vastasyntyneen kanssa saa käyttää). Monilla vauvoilla on sitteri, sen tarvetta voi jokainen miettiä omalle kohdalle. Lisäksi päivittäisiä hygieniatuotteita kannattaa ajoissa ostaa; vaippoja, vanupuikkoja, vanulappuja yms. Lisää tarvikkeita vauva tarvitsee kasvaessaan.
Ylläpito/Maria
 
Viestit: 35
Liittynyt: 14.05.2014 16:14

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja rachelberry » 26.07.2014 14:17

Hei, suosittelen hankkimaan myös imetystä varten liivit ja tarkoitukseen sopivan puseron etukäteen.

Äitiyspakkauksen vaatteet lienevät standardikokoja, itse sain toppahaalarin kokoa 70, joka on syyslapselle auttamattoman suuri :) joten kannattaa käydä laatikko läpi ja miettiä, mitä vaatekappaleita tarvitseekin muun kokoisena. Itse hankin puuttuvat vaatteet ja koot kirpputorilta.
rachelberry
 
Viestit: 2
Liittynyt: 26.07.2014 14:04

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 29.07.2014 22:50

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Z-mama » 01.08.2014 12:34

Meidän kohdalla kävi niin että ensimmäisellä lapsellani todettiin lonkka luxaatio heti synnytys-sairaalassa ja emme voineet käyttää esim. auton turvakaukaloa lainkaan. Myös suurin osa äitiyspakkauksen vaatteista jäi käyttämättä saman ongelman vuoksi. No onneksi toinen lapsi sitten oli näiltä osin terve ja pystyimme käyttämään sekä kaukaloa että vaatteita. Harrastan myös kirppiksillä käyntiä ja olen löytänyt sieltä paljon hyvää vaatetta ja lelua. Olen myös myynyt omia pieneksi menneitä vaatteita kirppiksellä.
Z-mama
 
Viestit: 8
Liittynyt: 19.06.2014 09:53

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 01.08.2014 18:09

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Z-mama » 20.08.2014 16:58

Niin sellainen tuli vielä mieleen että ostettiin toiselle lapselle sellainen kävelytuki/leikkipaikka härpäke. Se oli vaan niin ihanan värinen ja söpö :D Mutta siis aivan täysin turha värkki sitten käytännössä. Koitettiin ehkä pari kertaa istuttaa muksua siihen värkkiin mutta eihän siitä tullut kun kauhee huuto.. ei hyvä. Baby rollaattori sai lähteä :lol:
Z-mama
 
Viestit: 8
Liittynyt: 19.06.2014 09:53

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja jonnaj » 22.12.2015 07:11

Koska nuo imetysliivit kannattaa ostaa, suureneeko rinnat paljon vielä loppu raskauden aikana? LA on tammikuun viimenen 2016, joten uskaltaisinko jo ostaa imetysliivit?
jonnaj
 
Viestit: 13
Liittynyt: 05.10.2015 12:07

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 28.12.2015 22:19

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja jonnaj » 31.12.2015 10:41

Kiitos vastauksesta. Ostin kyllä yhdet liivit jotka ovat joustavaa materiaalia, eli venymis varaa on jonkun verran. Tosi hankalaa tämä sairaalan lähdön valmistelu. Jossain luki et kannattaa nuo liivit ottaa mukaan ja sit vauvalle kaikkee. Pitäis ottaa vauvalle varmaan parit sisä vaatteet että isä voi tuoda ne sitten kotiin ja koira voi etukäteen tutustua tuoksuun. Ja ei tiedä kuinka kylmää on joten kuinka paljon vaatetta kotiin lähtiessä. Ja sisäkengät pitäisi olla itselle ja isälle ja kotiin lähtö vaatteet ja ja... Pitää vissiin pakata rinkka täyteen :-D
jonnaj
 
Viestit: 13
Liittynyt: 05.10.2015 12:07

Re: Mitä minun tarvitsee ostaa tulevaa vauvaa varten?

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 07.01.2016 21:05

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Seuraava

Paluu Tarvikkeet, varusteet, välineet