Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Äitiysvaatteet

Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 09.02.2015 18:49

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja jonnaj » 03.12.2015 20:32

Ostin äitiys vaatteet siinä vaiheessa, kun en mahtunut enää farkkuihin. meillä töissäei nimittäin saa pitää collegehousuja.
jonnaj
 
Viestit: 13
Liittynyt: 05.10.2015 12:07

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 10.12.2015 19:03

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Vanamo » 13.01.2016 09:26

Väljemmät mekot menee hyvin päälle, vaikka on rv 26. Äitysfarkkuihin ja ystävän tuunaamiin toppahousuihin piti vaihtaa jo kuukausia sitten. Tavalliset paidat menee päälle, ja vaikka helma on lyhyt, käytän vyötärötuubeja. Niitä mulla on mustana, beigenä ja valkoisena - paidan värin mukaan valitsen sopivan, joka peittää farkkujen äitiysmahapussin ja yltää mukavasti pepun päälle. En ole ostanut mitään äitiysvaatteita, vaan kaikki on saatu ystäviltä. Kotona käytän Me&I:n mustia olohousuja, joissa on jo valmiiksi korkea ja löysä vyötärö, vaikka eivät varsinaisesti äitiyshousut olekaan. Rintaliivien kanssa alkaa olla haasteellista, mutta Ruskovillan villainen paksu vyötärötuubi on ihanan lämmin ja suojaa näin pakkasella rintoja. Yksi ostos on kyllä tullut tehtyä, mutta toimii siis myös raskausajan ulkopuolella, nimittäin pitkähihainen kietaisuvillatakki, joka yltää upeasti mahan ympäri ja sitä voi käyttää monella kymmenellä eri tavalla kietaistuna. Saa kiedottua paidaksi, mekoksi ja pitkähelmaiseksi villatakiksi.
Vanamo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18.11.2015 21:31

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Hanna » 14.01.2016 13:24

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Hanna
 
Viestit: 478
Liittynyt: 27.05.2014 14:51

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Papunen -17 » 10.02.2017 19:20

Itse jouduin ostamaan äitiyshousut noin kuukausi sitten, raskausviikolla 15. :) Normaalit farkut tuntuivat epämukavilta, eikä yksinkertaisesti menneet enää kiinni vatsan kohdalta, joka oli jo hyvin paisunut. :D Oli kyllä outoa mennä ensimmäistä kertaa äitiysvaate puolelle ja pelkäsin ettei housut istu tai muuten vain sovi, mutta turhaa pelkäsin. Ostamani äitiysfarkut ovat aivan ihanat päällä, eikä niistä näy päälle päin ovatko tavalliset vai äitiysmallia kunhan on pitkä paita päällä. Vanhat paidat ja topit mahtuvat edelleen päälle ja kotona saatan välillä sujahtaa miehet t-paitoihin jos haluan lisää mukavuutta. :)
Papunen -17
 
Viestit: 10
Liittynyt: 02.12.2016 14:06

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » 11.02.2017 15:22

Ostin ihanat kotimaiset Maitotyttö Jaja-housut, joita tekisi mieli pitää koko ajan. Taitava kirppiskävijä-äitini on myös löytänyt mulle kahdet äitiyshousut. Paitoja ei ole tarvinnut ostaa, kun muutenkin tykkään väljistä vaatteista. Takki on vielä menny päälle, mutta ehkä viimeisen kuukauden joudun käyttämään miehen takkia :)
HelmiOrvokki
 
Viestit: 3
Liittynyt: 19.01.2017 23:13

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Kanerva84 » 26.09.2020 12:34

Minulle tulee talvella uusiokäyttöön äidin ompelema villakangasviitta, jota käytin wanhojen tansseissa :D Sinne mahtuu isompikin pötsi alle. Eniten tuottaa vaikeuksia alusvaatteiden löytäminen. Mitkä kivijalkaliikkeet myy äitiysalusvaatteita? Vaikea ostaa netistä ilman sovitusta.
Kanerva84
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04.09.2020 19:47

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja Terveydenhoitaja Nina » 02.10.2020 18:47

Tämän vastauksen on kirjoittanut terveydenhoitaja tai lääkäri. Terveydenhuollon ammattilaisten vastaukset näytetään vain iPana Äitiys-palveluun rekisteröityneille käyttäjille.

Rekisteröidy iPana Äitiys-palveluun ja ota sähköinen äitiyskortti käyttöösi ilmaiseksi osoitteessa www.ipana.fi!
Avatar
Terveydenhoitaja Nina
 
Viestit: 752
Liittynyt: 22.05.2014 14:55

Re: Äitiysvaatteet

ViestiKirjoittaja SuffeH » 07.12.2020 18:26

Oman äitini vinkki: hanki reikäkuminauhaa, niin omia farkkuja yms housuja voi pitää kauemmin kun jättää housut auki ja reikäkuminauhalla säätelee kireyden sopivaksi.

Tähän tarvitaan kyllä lisäksi sen verran pitkä paita, ettei housujen aukioloa näy :D

Itse olen vielä pärjännyt ilman tätä viritystä, kun olen cubukselta hankkinut isommat joustavasta kankaasta "farkut".
SuffeH
 
Viestit: 9
Liittynyt: 12.08.2020 18:16

Seuraava

Paluu Tarvikkeet, varusteet, välineet