Hei vierailija! Jos haluat osallistua keskusteluun, kirjaudu sähköiselle äitiyskortillesi ja klikkaa Keskustelu-linkkiä!
Rekisteröidy

Miten vauvan syntymä vaikuttaa seksielämään?

Miten vauvan syntymä vaikuttaa seksielämään?

ViestiKirjoittaja Ylläpito/Maria » 15.05.2014 16:40

Kysymys: Miten vauvan syntymä vaikuttaa seksielämään?

Terveydenhoitajan vastaus: Vauvan syntymä mullistaa koko perheen elämän. Elämä vauvan syntymän jälkeen on hektistä uusien asioiden opettelemista eikä väsymykseltä voi välttyä. Spontaani seksin harrastaminen vaikeutuu ja äidin imettäminen ja väsymys saattavat aiheuttaa ylimääräistä stressiä jolloin seksuaalinen halukkuus väistämättä vähenee. On tärkeää huomioida molempien vanhempien tunteet ja toiveet ja yrittää etsiä omaa aikaa myös parisuhteen hoitamiseen.
Ylläpito/Maria
 
Viestit: 35
Liittynyt: 14.05.2014 16:14

Re: Miten vauvan syntymä vaikuttaa seksielämään?

ViestiKirjoittaja Hebbuli_86 » 07.04.2019 22:53

Itellä meni varmaan liki vuosi ett alko taas haluttaan, yhtään. Lähinnä miehen lähestymisyritykset ahdisti ja ärsytti. Silti teki mieli halia ja makoilla sylikkäin esim leffaa/sarjaa katsoessa.

Menkat alko myöhään ja ku ne alko olin ihan järkyttävä hormonihirviö. Tavallisesti oon tosi tasanen luonne enkä tosiaankaan huuda pää punasena. Onneks meillä kävi silloin säännöllisesti nvlan perhetyöntekijä joka oli jo varotellu asiasta molemmille erikseen.

Täysimetin 5kk ja lopetin kokonaan 8kk iässä ko lapsi oli kolmannen kerran purru rinnan verille. Yritin lypsellä vielä mutt hyvin nopeaan maion tulo tyrehty täysin.

Sektioarpi hiasti toipumista. Aiemmin oon ollu hyvinki halukas ja väliin miehellä ollu kestämistä yrittäessään pysyä samassa tahissa. Nyt eka lapsi vähän reilu 2v ja toisella nyt juhannuksena la. Halut tasottunu molempia tyydyttävälle tasolle.

Oon kyllä jo alkanu muistutteleen miestä miten meni viimeksi ettei sillä niin harmittais sitte. Ja vaikka naisella on täys oikeus totaaliselibaattiin niin ite oon sitä mieltä ett ko mies oli niin hyvin tukena ja apuna vaikeassa arjessa (koliikki, arpi ja sen komplikaatiot) niin välillä palkitsin seksillä (ei yhdyntää) vaikka itellä ei ois voinu vähempää kiinnostaa koko touhu. Joskus saatto paistaa läpi haluttomuus ja mm koetin kiirehtiä miehen orgasmin kans mutt joskus sain näyteltyä ett ei jääny paha mieli kummallekaan.

Puhuttiin paljon ja mies tyyty seksissä murto-osaan siitä määrästä mitä oli aiemmin ollu. Välillä meinas jo olla pätkiä että aloin vältellä kaikenlaista kosketusta kummankin puolelta ko pelkäsin sen johtavan seksiin. Veikkaan ett ilman mun näyttelyä ja puhumista meän suhe ois nykyään huomattavasti nuivempi ja riitasampi.

Ja miehille pitää puhua rehellisen suoraan olematta tyly. Ei mitään pieniä tai isojakaan vihlailuja. Ja aikaa käyttäen, ei ohimennen just nukkumaan mennessä/toisen lähtiessä töihin. Niillä toimii aivot erilailla ko naisilla niin hyvässä ko pahassa. Ja peniksellä on joskus oma tahto vaikka mies huomaavainen yrittäis ollakki.

Itsetyydytyksestä pitäs pystyä molempien puhumaan avoimesti jo ennen ku lasta alkaa hankkiin tai viimistään raskausaikana. Esim ett pystyy pyytään toiselta: "voitko masturboida, mie en nyt jaksa?".

Itelle noin pitkä totaalihaluttomuus tuli täytenä yllätyksenä mutta oon tyytyväinen ett tilanne nyt normalisoitunu. Koetin ajatella asian niin päin ett on vaan hyvä jos mies haluaa vaikka itse maidolle ja puklulle ja hielle haisisikin. Merkki siitä että olen edelleen miehen silmissä kaunis ja ns pantavan näköinen just semmosena ko olen :D
Hebbuli_86
 
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2016 10:14


Paluu Parisuhde ja seksi