Chilli kirjoitti:Lasten hankinta kuuluu vain avioliittoon. Tiedän olevani muinaisjäännös tämän ajatusmallini kanssa, mutta semmoista se on, mäenlasku kesällä. Itse ehdittiin olla naimisissa 9 vuotta ennen ensimmäistä lasta, joten meillä ei ollut edes siitä kiinni, että olisi pitänyt kiirehtiä alttarille, kun on muksu tulossa.
Olen samaa mieltä. Oon nyt 26v esikoistani odottava ja ollaan oltu naimisissa reilu vuosi ennenkun lapsi ilmoitti tulostaan.
Vielä 5 vuotta sitten ajattelin etten koskaan halua/edes saa kumpaakaan, aviomiestä tai lapsia. Olin kiinnostunut lähinnä omasta ulkonäöstä ja miesten tarjoamista kehuista ja seksistä. Mulla oli monia miesystäviä, itteäni vanhempia. Raskaus olis "pilannut" mun kropan joten ei ikinä! Ja sitoutuminen veisi vapauden.
Mutta sitten mut vietiin tilanteeseen jossa piti pysähtyä kun terveys romahti äkisti. Tajusin lopulta miten olin itteäni ja muita kohdellut, ja olin unohtanut lapsuuteni Jumalan. Tarvitsisin Jeesusta, minä syntinen ja Hän antoi mulle uuden elämän.
Nyt olen saanut maailman ihanimman miehen ja näköjään lapsenkin

<3
Avioliitto on Jumalan tahto. Se on myös ihmisen parhaaksi. Elämänsä ja oman kehonsa jakaminen toisen kanssa on turvallista kun voi luottaa, että hän on luvannut olla vierellä vaikeempinakin aikoina. Ja lapsella on myös turvallista.